تغییرمدیران براساس ضرورت ها و در جهت بهبود فعالیت ها و عملکردهامی باشد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، گفت: تغییر مدیران در ادارات دولتی براساس ضرورت ها، بهبود عملکردها و فعالیت ها و همچنین در جهت اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید صورت می پذیرد.

یه گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، پیش از ظهر امروز (25 اسفند) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه در تغییرات صورت گرفته در ادارات دولتی، افراد مهم نمی باشند، گفت: تغیرات مدیران در براساس ضرورت ها و در راستای بهبود عملکردها، فعالیت ها و همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه استانداری سعی کرده، کمترین دخالت را در بحث تغییر در مدیران استان داشته باشد، افزود: تغییرات صورت گرفته در دستگاه های استان بیشتر توسط وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه صورت گرفته و با تاکید رییس جمهور محترم استانداری تنها نقش نظارتی و حمایتی را اعمال کرده است.

 

طالبی، ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مدیران پیشین استان گفت: بعضی ازمدیران استان از سایر دستگاه ها مانند سپاه، آموزش و پرورش و... به دستگاهی مامور شده بودند که در دولت جدید سعی شده، از آنان در ادارت مربوط به خود استفاده شود.

 

وی در خصوص تغییر فرمانداران شهرستان های استان افزود: تاکنون 9 فرماندار از سوی استانداری به وزارت کشور معرفی شده اند و حکم دو نفر از آنها تصویب شده و انتصاب مابقی در حال طی کردن مراحل اداری می باشد.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان یزد، استخدام در وزارت کشور، برخورداری از روحیه اعتدال و میانه روی، تعامل مناسب با جناح های سیاسی در شهرستان و بومی بودن را از مهمترین ملاک های انتخاب فرمانداران شهرستان ها دانست.

 

کمبود آب مهمترین چالش پیشروی استان یزد در سال آینده

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال آینده باچالش خاصی در حوزه سیاسی و امنیتی استان روبرو نخواهیم بود تصریح کرد: مهم ترین مشکل استان در سال آینده تامین آب شرب می باشد.

 

طالبی، با اشاره به پیگیری انجام خط دوم انتقال آب به استان گفت: این خط لوله مشکل آب استان را در 7 سال آینده حل می کند و در کوتاه مدت تنها با صرفه جویی می توانیم مشکل آب استان را حل کنیم.

 

وی از توجه خاص دولت تدبیر و امید به بحث محیط زیست خبر داد و اضافه کرد: در احداث کارخانه ها و صنعتی شدن استان به بحث محیط زیست توجه ویژه ای صورت می گیرد.

 

وی خام فروشی را یکی از چالش های پیش روی صنعت استان دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی و گسترش صنایع تولیدی باید از خروج ارزش افزوده حاصل از منابع معدنی استان جلوگیری شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد، مبارزه با فساد، سوء استفاده از بیت المال و دفاع از حقوق مردم را مهم ترین رویکرد استانداری در سال آینده دانست و افزود: در همین راستا کمیته ای با حضور دستگاه های نظارتی استان تشکیل شده است.

 

وی صیانت از حقوق شهروندی را دومین رویکرد استانداری در سال آینده دانست و تصریح کرد: دولت در این راستا طرحی را به مجلس ارائه کرده است و امیدواریم با تصویب آن، سازکار مشخصی را برای اجرای این طرح در دست داشته باشیم.

 

طالبی، بر لزوم ارتقای فعالیت تشکل ها و احزاب سیاسی استان تاکید کرد و افزود: حمایت از احزاب سیاسی باعث رشد سیاسی مردمی می شود و بدون احزاب مشارکت مردم در کشور رخ نخواهد داد.

 

وی از فعالیت 500 سازمان مردم نهاد در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 25 درصد فعالیت دارند که به دنیال آن هستیم تا با اتخاذ سیاست های لازم فضا را جهت افزایش فعالیت آن ها و همچنین تاسیس سازمان های جدید فراهم آوریم.

 

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری یزد، ارتقاء نشاط سیاسی و اجتماعی در استان را یکی دیگر از رویکردهای این معاونت در سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با کمبودهایی روبرو هستیم که امیدواریم با فعال کردن بخش غیر دولتی، انجمن های فرهنگی و هنری و دستگاه های دولتی بتوانیم زمینه های افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی را در استان مهیا سازیم.

 

وی افزود: در حوزه امنیتی نیز به دنبال جذب مشارکت حداکثری مردم می باشیم و تاکنون چندین سند در این حوزه تهیه و تدوین شده است.


طالبی، از برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تفت و میبد در 30 آبان ماه سال آینده خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند از 22 شهریور ماه به مدت یک هفته در این انتخابات ثبت نام کنند.

 

وی در پایان از سفر ریاست محترم جمهوری در سال آینده به استان یزد خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته استان یزد جزو نخستین استان های میزبان ریاست جمهوری در سال آینده خواهد بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 353369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha