حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی حفظ شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام فاطمیه با تعطیلات نوروزی همزمان شده لازم است، حرمت این ایام حفظ و از هیجان های بی جا و کاذب امتناع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، امروز(25 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز تاکید کرد و گفت: مردم ما با رفتار خود نشان دادند که به خاندان عصمت و طهارت(ع) توجه و علاقه دارند و این ایام را گرامی می دارند.

 

وی با بیان اینکه با همراهی اقشار جامعه، اطلاع رسانی مطبوعات در طول سال و آموزش هایی که از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته، شاهدیم که رفتارهایی که با طغیان و خشونت همراه بوده، کاهش یافته است، افزود: در این راستا خانواده ها باید فضا را مدیریت و بسترهای لازم را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال تاکید ما در برنامه چهارشنبه سوری این است که خانواده ها در کنار فرزندان خود باشند و آنها را کنترل و مراقبت کنند، ادامه داد: پیگیری های ما برای این است که شهروندان در این ایام از کارهای غیرعادی اجتناب کنند تا از صدمات و لطمات جبران ناپذیر جلوگیری شود.

 

سردار اسحاقی، اضافه کرد: فروشندگان مواد محترقه در طول یک ماه گذشته شناسایی شدند و چناچه خلافی از آنها سر بزند مورد بازخواست و برخورد قرار می گیرند و توصیه می کنیم فروشندگان به خاطر منافع شخصی و زود گذر موجب سلب آسایش و رفاه جامعه و خانواده ها شوند.

 

وی با بیان اینکه هر کسی در هر پیشه ای که باشد، حق ندارد به خاطر شادی و ارضای خود، آسایش دیگران را بگیرد و برای آنها مانع و مشکل ایجاد و به حقوق آنها تعرض کند، اذعان داشت: آلودگی صوتی در خیابان ها، ایجاد حرکات ناشایست در معابر و خیابان ها و... جزء خطوط قرمز پلیس است و در صورت مشاهده چنین مواردی تا پایان تعطیلات خودرو توقیف و فرد متخلف بازداشت می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه رانندگان در هنگام رانندگی با انجام حرکات خطر آفرین جان خود و دیگران را به خطر نیندازند، تصریح کرد: در خصوص حوادث رانندگی آمار بدی وجود دارد و بیش از 60 درصد حوادث بر اثر خواب آلودگی راننده است، به طوری که طی سال گذشته در خوزستان 798 نفر و در کل کشور 20 هزار نفر در اثر تصادفات کشته شدند.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، با بیان اینکه سال گذشته در هر 25 دقیقه یک نفر کشته شدند، عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز طرح ویژه ای برای امنیت و آسایش مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و علاوه بر پایگاه های ثابت استان، 220 نقطه استان در قالب کانکس و چادر مجهز به ایستگاه پلیس شده و در معابر شهری، پارک ها و تفرج گاه ها مستقر هستند و به مدم خدمات رسانی می کنند.

 

وی اظهار کرد: طی جلسه ای که در شورای تامین صورت گرفت دستورات لازم از سوی دادگستری صادر و تاکید شد که زندانیان و مجرمان سابقه دار، مجرمین خشن، معارضان به عنف و... در ایام نوروز از هیچ امتیازی برخوردار نشوند و برخورد با مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش و کسانی که آرامش مردم را به مخاطره می اندازند در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

 

سردار اسحاقی، با اشاره به خدمات دهی و فعالیت 1977 گشت جاده ای، موتوری و خودرویی در ایام نوروز جهت حفظ آرامش و آسایش مردم، ابراز کرد: انتظار و توقع ما این است که این ایام به نحوی از سوی جامعه مدیریت شود و ما نیز تمهیدات لازم را اندیشیده ایم و امیدواریم با آموزش ها تذکراتی داده شده این موضوعات برطرف و نیاز به اعمال قانونی وجود نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در سال بهره وری و کیفیت کار پلیس افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در خصوص کشفیات مواد محترقه سال گذشته یک میلیون و 420 هزار عد و امسال 325 هزار عدد کشف شد و این نشان دهنده این است که تا حد امکان دسترسی به این مواد برای مردم کم شده و البته مواد مجاز آنها که صدا و خطر کمتری دارند بیشتر در دسترس است که ما استفاده از آنها را نیز برای مردم توصیه نمی کنیم.

 

وی حضور راهیان نور در خوزستان را فرصت بزرگ و ارزشمندی برای خوزستان دانست و با بیان اینکه پیش می‌شود پنج میلیون نفر از استان و یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کنند، یاد آور شد:لازم است رانندگان اتوبوس‌ های کاروان‌ های راهیان نور و رانندگان خودروهای شخصی در رعایت نکات ایمنی در بازدید از مناطق عملیاتی و رانندگی در جاده‌ها تلاش کنند تا سفری ایمن و خوش داشته باشند.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، با تاکید بر توسعه تجارت زواری، خاطر نشان کرد: بازدید اقشار مختلف مردم و همچنین کاروان ‌های راهیان نور از یادمان ‌ها می‌ تواند در امر اشتغالزایی بسیار موثر باشد و این امر با ساماندهی بازارچه‌ های موجود در اطراف یادمان‌ ها امکان‌ پذیر خواهد بود.

 

وی تشدید برخورد با سارقان و خرده ‌فروشان مواد مخدر را که از مطالبات مردم استان است، از اولویت‌های پلیس در سال آینده دانست، ابراز داشت: سال 91، 1832 قبضه کشفیات سلاح داشتیم و امسال 2439 قبضه کشف کردیم و 33 درصد افزایش کشف را نشان می دهد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha