ویژه برنامه‌های نوروز فاطمی مسجد مقدس جمکران اعلام شد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، ویژه برنامه های نوروزی و ایام فاطمیه این مکان مقدس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که باید حرمت فاطمیه را در تمام ایام سال نگه داشت، تصریح کرد: اساساً سبک زندگی اسلامی که برگرفته از سبک زندگی پیامبر بزرگ اسلام(صلی‌الله علیه و آله)، حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) ودیگر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) است را باید دنبال کنیم و هرچه حرمت این ایام را داشته و معرفت بیشتری در حراست و حفظ آن به خرج دهیم توفیقات ما در هماهنگ شدن با ساز و کار آفرینش خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای در ادامه افزود: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از روز سه شنبه 27 اسفند ماه، با دعای توسل توسط حاج مهدی منصوری و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی آغاز و تا پایان روز 15 فروردین 93 ادامه دارد و این برنامه‌ها با قرائت دعای سمات به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال، بیان داشت: این مراسم عصر پنج‌شنبه 29 اسفندماه با قرائت قاری بین‌المللی حاج کریم منصوری آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی به سخنرانی می‌پردازد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین از اجرای تواشیح و ابتهال و قرائت دعای کمیل در ویژه برنامه سال تحویل خبر داد و اظهار داشت: مراسم سال تحویل با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان به پایان خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلیمن تکیه‌ای با بیان این که مراسم دعای ندبه در صبح روز جمعه، اول فروردین 93 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: عصر روز جمعه نیز مراسم دعای سمات با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تقسیم برنامه فرهنگی مسجد جمکران در ایام تعطیلات به دو بخش، تصریح کرد: بخش نخست برنامه با حال و هوای فاطمیه اجراء می شود که که برگزاری «میزگرد خانه خوبان» برای خانواده‌ها توسط حجج اسلام والمسلمین رفیعی، فرحزاد، حسینی قمی و حیدری کاشانی از جمله این برنامه‌ها می باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اجرای ویژه برنامه «سلام زائر» با حضور شخصیت‌های علمی در مسجد مقدس جمکران، ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی روزانه قرآن، برگزاری دو نمایشگاه کتاب با نام‌های «رواق کتاب»، برپایی محفل انس با قرآن، برپایی حلقه های معرفت با محوریت عبودیت مهدوی، برگزاری 40 کارگاه معرفت نماز و مشاوره و نیز پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز است.

وی همچنین از ایجاد غرفه کودکان گل نرجس خبر داد و گفت: غرفه کودکان با هدف فراغت والدین برای ادای مناسک و عبادات مربوط به مسجد مقدس جمکران ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با بیان این‌که مدیریت انتشارات جمکران به برگزاری هفت فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در ایام نوروز اقدام می‌کند بیان داشت: کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات مسجد جمکران در این ایام با 30 درصد تخفیف به مخاطبین ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: در راستای هم افزایی با حرم مطهر انتشارات مسجد جمکران همزمان در دو نمایشگاه رواق کتاب که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود حضور دارد و در این نمایشگاه موضوعاتی از جمله نقاشی کودکان، کتاب کودک، حجاب و عفاف، انقلاب اسلامی و عرضه محصولات فرهنگی راخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران،معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تشکیل مدیریت آثار و آفرینش‌های هنری مسجد جمکران خبر داد و افزود: این مدیریت اولین گام خود را در تعطیلات نوروز برخواهد داشت و در حوزه رسانه، تولید نماهنگ انیمیشنی ویژه کودکان و نوجوانان و تولید دیگر محصولات فرهنگی فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهی با حضور برخی از نهادهای فرهنگی چون سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز حرم مطهر و برگزاری تعزیه شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و تعزیه ملیکه خاتون با موضوع زندگی مادر بزرگوار امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) در شبستان بزرگ مسجد جمکران از دیگر برنامه‌ها در ایام تعطیلات نوروز خواهد بود.

پایان پیام/

 

کد خبر 353851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha