برپایی خیمه‌های معرفت در محل اقامت گردشگران بوشهری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: خیمه‌های معرفت در محل اقامت گردشگران نوروزی همزمان با ایام فاطمیه برپا می‌شود.

به گزاش  خبرگزای شبستان از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، صبح امروز (28اسفند)، در جمع خبرنگاران گفت: سالی که در آن قرار داریم با نام حضرت فاطمه زهرا (س) به پایان می‌رسد و آغازین روزهای بهاری معطر به بوی فاطمه (س) است باید مراقب باشیم که در جشن ها و محافل شادی ایام نوروز اعمالی منافی شئون اسلامی و فرهنگ فاطمی انجام نشود.


وی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید فرهنگ فاطمی را مد نظر داشته باشند، افزود: سالی که در آن قرار داریم با نام حضرت فاطمه زهرا (س) به پایان می‌رسد و آغازین روزهای بهاری معطر به بوی آن حضرت است و متولیان فرهنگی باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و هر کسی در هر جایی وظیفه دارد همه جا را با نام و بوی فاطمیه معطر کند و تبلیغات محیطی حتی در سفره‌های نوروزی با نام فاطمیه معطر شود تا در عید نوروز همه جا با نام و یاد فاطمیه معطر شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد: همه اقشار مختلف به ویژه اقشار تأثیرگذار باید تلاش کنند تا سبک و روش زندگی فاطمی را در جامعه احیاء کنند و مردم با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا شوند.


سروستانی با اشاره به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه اظهار داشت: متولیان فرهنگی باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و هر کسی در هر جایی وظیفه دارد، همه جا را با نام و بوی فاطمیه معطر کنند و تبلیغات محیطی حتی در سفره‌های نوروزی با نام فاطمیه معطر شود.


وی از برپایی خیمه‌ های معرفت در محل اقامت گردشگران نوروزی خبرداد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت، نمایشگاه ‌ها، ایستگاه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت و مجالس خطابه از اقدامات فرهنگی است که در سطح شهرستان‌های استان بوشهر و در محل اقامت گردشگران برپا می‌شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: مهمانان نوروزی ضمن استفاده از طبیعت و ارزش‌های اسلامی مانند صله‌رحم و دید و بازدید که مورد تاکید اسلام است از کارهای که با این ایام مغایرت دارد اجتناب کنند و مسائل و شئونات دینی را مراعات کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 354086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha