سفره "هفت سین فاطمی" در بقاع متبرکه خراسان شمالی گسترده می شود

خبرگزاری شبستان: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تعطیلات نوروز، سفره "هفت سین فاطمی" در بقاع متبرکه خراسان شمالی گسترده می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری؛ سفره هفت‌سین فاطمی به همت هیئت امنا و خادمان امامزادگان در بقاع متبرکه گسترده می شود.

وی با بیان اینکه سفره هفت‌سین فاطمی برای نخستین‌بار در بقاع متبرکه چیده می شود، اظهارداشت: هفت خصوصیت حضرت زهرا(س) یعنی سلیمه بودن، سیده‌النساء بودن، سرالله بودن، سرالعظمه بودن، سعیده بودن، ساجده بودن و سماویه بودن با استفاده از ابزار و وسایلی زیبا برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح خیمه های معرفت در 11 امامزاده محوری در شهرستان های استان همزمان با ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی در این اماکن مذهبی اجرا می شود.

وی اجرای برنامه تحویل سال نو در 26 امامزاده محوری و اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرکه، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی و استقبال از مسافران نوروزی برگزار می شود.

گفتنی است، در حال حاضر چهار هزار و 500 موقوفه و 154 امامزاده در خراسان شمالی وجود دارد.

 پایان پیام/

کد خبر 354189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha