بازدید بیش از 10 هزار نفر از نمایشگاه حریم حوراء در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد از بازدید بیش از 10 هزار نفر از نمایشگاه حریم حوراء در جوار این امامزاده واجب التعظیم خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا رویت، مدیر امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و تسلیت ایام فاطمیه ، با اشاره به برپایی نمایشگاه حجمی حریم حوراء در جوار این امامزاده واجب التعظیم گفت: تاکنون بیش از 10 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نموده اند.


وی با اشاره به برگزاری طرح آرمش بهاری همزمان با سال نو و سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه در این امامزاده افزود: نمایشگاه حریم حوراء یکی از ویژه برنامه های این امامزاده به مناسبت ایام فاطمیه می باشد که در مساحتی حدود 2 هزار متر مربع بنا شده است.


رویت با بیان اینکه نمایشگاه حریم حوراء روایت کننده 20 نقطه تاریخی از زندگانی حضرت زهرا (س) است، اظهار داشت: این نمایشگاه در 28 روز کاری و با بیش از 15 هزار ساعت کار برپا شده است.


مدیر امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد با اشاره به طراحی بیش از 6 هزار متر دکور در این نمایشگاه افزود: در مجموع بش از 17 برنامه جنبی در مدت برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد شد.


وی تصریح کرد: در این نمایشگاه خانه خدا، بخشی از مسجد الحرام، چند حادثه اتفاق افتاده در بیابان ها همچون حادثه غدیر و سخن گفتن حضرت علی(ع)، بخش هایی از زندگی حضرت زهرا(س) همچون خانه پیامبر(ص)، حادثه سقیفه، باغ فدک، خانه حضرت زهرا(س)، گنبد خضرا و در نهایت نمایی از نوروز و سفره هفت سین نیز با محوریت امام زمان(عج) به تصویر کشیده شده است.
 

رویت با اشاره به نقش محوری مبلغین در نمایشگاه حریم حوراء اضافه کرد: در هر بخشی از این نمایشگاه روحانیونی مستقر شده اند، که سیر تاریخی منجر به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شد، را برای بازدیدکنندگان بیان کنند. 


وی افزود: نمایشگاه حریم حوراء تا پایان تعطیلات هرروز از ساعت 18 الی 22 پذیرایی علاقه مندان است.


رویت برپایی غرفه کودک را از دیگر برنامه های این آستان مقدس دانست و افزود:این غرفه در مساحت 500 متر و در دو مقطع سنی زیر 8 سال و 8 تا 15 سال آماده ارائه خدمات به زائران است.

 

پایان پیام/

کد خبر 354651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha