کانون های مساجد استان یزد میزبان دسته های عزاداری فاطمی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، از میزبانی کانون های مساجد استان از دسته های عزاداری فاطمی خبر داد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد، ضمن گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) گفت: کانون های مساجد استان میزبان دسته های عزاداری فاطمی هستند.

 

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در بیش از 150 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود افزود: سیاهپوش کردن مساجد، خیابان ها و معابر اصلی شهر، برگزاری مراسمات سخنرانی، برگزاری جلسات عزاداری و پخش نذری از مهم ترین برنامه های کانون های مساجد استان در شهادت حضرت زهرا(س) می باشد.

 

رستگاری، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنگرانی افزود: جهت بزرگداشت این عالم والا مقام ثواب تلاوت نور در 13 و 14 فروردین ماه در مساجد استان به روح ایشان و حضرت زهرا(س) اهدا می شود.

 

وی با اشاره به حرکت کاروان های عزاداری فاطمی با همکاری کانون های مساجد در صبح روز شهادت گفت: دسته های عزاداری فاطمی پس از حرکت از مساجد با تجمع در نقاط مشخص به عزاداری گروهی می پردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد برگزاری شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) را از دیگر برنامه های کانون های استان دانست و گفت: این کاروان ها ی عزاداری نیز با روشن کردن شمع و حرکت در کوچه و خیابان ها به عزاداری می پردازند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 355305

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha