بازدید بیش از 60 هزار نفر از نمایشگاه حریم حوراء یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر امامزاده سید جعفر محمد (ع)، از بازدید بیش از 60 هزار نفر از نمایشگاه حریم حوراء خبر داد.

حجت الاسلام رضا رویت مدیر امامزاده سید جعفر محمد(ع)، در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد با اشاره به برپایی نمایشگاه حریم حوراء به مناسبت شهادت زهرا(س) در جوار امامزاده سید جعفر محمد(ع) گفت: تا کنون بیش از 60 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند.

 

وی با اشاره به استقبال چشمگیر و قابل توجه مردم از این نمایشگاه گفت: در همین راستا مهلت بازدید از این نمایشگاه تا آخر فروردین ماه تمدید شده است.

 

رویت، با بیان اینکه نماییشگاه حریم حوراء صبح ها میزبان دانش آموزان و دانشجویان می باشد تصریح کرد: علاقه مندان همه روزه از ساعت 20 الی 23 از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

وی افزود: نمایشگاه حریم حوراء روایت کننده 20 واقعه تاریخی از زندگانی حضرت زهرا(س) می باشد که در فضایی بیش از دو هزار متر مربع احداث شده است.

 

رویت تصریح کرد: در این نمایشگاه خانه خدا، بخشی از مسجد الحرام، چند حادثه اتفاق افتاده در بیابان ها همچون حادثه غدیر و سخن گفتن حضرت علی(ع)، بخش هایی از زندگی حضرت زهرا(س) همچون خانه پیامبر(ص)، حادثه سقیفه، باغ فدک، خانه حضرت زهرا(س)، گنبد خضرا و در نهایت نمایی از نوروز و سفره هفت سین نیز با محوریت امام زمان(عج) به تصویر کشیده شده است.

 

وی با اشاره به نقش محوری مبلغین در نمایشگاه حریم حوراء اضافه کرد: در هر بخشی از این نمایشگاه روحانیونی مستقر شده اند که سیر تاریخی منجر به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شد، را برای بازدیدکنندگان بیان کنند.

 

مدیر امامزاده سید جعفر محمد(ع)، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در جوار این امامزاده واجب التعظیم افزود: در مجموع بیش از 150 هزار نفر در این برنامه ها شرک کرده اند.

 

وی عزاداری دسته های عزاداری، قرائت زیارتنامه فدکیه،برگزاری همایش رهروان یاس نبوی، برپایی خیمه های معرفت، غرفه های عفاف و حجاب و اطعام عزاداران را از دیگر برنامه های این امامزاده در این ایام دانست. 

 

پایان پیام/

کد خبر 355722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha