راهنمای فرهنگی زائران حج تمتع منتشر شد

خبرگزاری شبستان:این کتاب حاوی آداب سفرحج،احکام و مناسک اجمالی تمتع، برنامه‌های فرهنگی زائران، برنامه‌های قبل، حین و بعد از سفر و توصیه‌های پزشکی است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از تولید کتابچه 32 صفحه‌ای «شوق دیدار» خبر داد و گفت:این کتاب حاوی مطالب متنوعی از جمله آداب سفر حج، احکام و مناسک اجمالی حج تمتع، برنامه‌های فرهنگی زائران، برنامه‌های قبل، حین و بعد از سفر، توصیه‌های پزشکی، وظایف کارگزاران و مواردی از این قبیل است.

حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، ذکر احادیثی از حضرت رسول اکرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله درباره ثواب و آثار حج تمتع و همچنین سخنانی از حضرت امام خمینی رحمةا‌لله‌علیه و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی را از جمله بخش‌های این کتاب عنوان کرد و افزود: در بخش «برخی از آداب سفر»، به ذکر مواردی از قبیل «تعیین هدف»، «استغفار»، «اخلاص در نیت»، «تزکیه اموال» وهمچنین بیان توضیحاتی درباره هر کدام از این آداب پرداخته شده است.

«شمه‌ای از احکام عمره و حج تمتع» نیز حاوی توضیحاتی درباره احکام مختلف احرام، طواف، نماز طواف، سعی، تقصیر، احکام عرفات، مشعر و منااست که گزیده‌ای از اعمال حج تمتع در آن ذکر شده است.

یکی از بخش‌های دیگر کتابچه شوق دیدار، «ایمنی در سفر» است. در این بخش هشدارهای لازم به زائران داده شده تا عمره‌گزاران ضمن رعایت این موارد، با حساسیت‌های موجود در کشور عربستان سعودی آشنا شوند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین افزود: در بخشهای پایانی این کتابچه، توصیه‌های پزشکی، وظایف کارگزاران حج، روحانیون کاروان‌ها، مسئولان فرهنگی هتل‌ها، مدیران کاروان و مدیران دفاتر زیارتی، معرفی کتاب‌ها و منابع برای مطالعه، و لوازم سفر که هر کدام از حج‎گزاران باید آنها را همراه داشته باشند آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به عثه مقام معظم رهبری تمامی محصولات فرهنگی حج تمتع سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از طریق دفاتر نمایندگی مناطق بعثه مقام معظم رهبری در اختیار مشتاقان خانه خدا قرار می گیرد.
پایان پیام/
 

کد خبر 356156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha