توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، عزم همگانی را می‌طلبد

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شهرکرد، گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یک عزم همگانی را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سرگرد خسرو نجفی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شهرکرد، امروز(19فروردین) در جمع مسئولان کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: کتابخانه به عنوان یک واحد فرهنگی می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش کتابخانه ها در افزایش سرانه مطالعه افزود: کتابخانه های عمومی با ایجاد فضا و بستری مناسب و فراهم کردن منابع مورد نیاز مخاطبان طیف وسیعی از مراجعان به این مکان های عمومی جذب خواهد شد.

 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شهرکرد، افزود: کتابخانه به عنوان مهم ترین واحد فرهنگی در هر جامعه است و کتابداران می توانند نقش مهمی در راستای دستیابی به اهداف این سال داشته باشند.

 

سرگرد نجفی، تاثیر کتابخانه های عمومی را در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی مهم ارزیابی کرد و افزود: کتابداران با اطلاع رسانی از خدمات کتابخانه ها، فعالیت های فرهنگی متنوع و شاداب سازی فضا، کتاب نخوان ها را نیز به سوی کتابخانه های عمومی سوق دهند.

 

وی با اشاره به شاخص های انتخاب کتابخانه برتر فرهنگی اظهارداشت: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جلب مشارکت و ارتباط مستمر با مراکز فرهنگی در برگزاری برنامه‌های جنبی، شرکت فعال اعضا در مسابقات کتاب‌خوانی از ملاک های انتخاب این کتابخانه بوده است.

 

وی ضمن اعلام مساعدت و همکاری در فراهم نمودن امنیت و آرامش محیط بیرونی کتابخانه ها به ویژه آنهایی که در حاشیه شهر و محیط پارک ها واقع هستند از تلاش و زحمات پرسنل خدوم کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 356652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha