آگاهی جامعه مهمترین اصل ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد از آگاهی جامعه به عنوان اساسی ترین و اصلی ترین عامل جهت ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی استان یزد و مراسم آغاز به کار ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارالعباده یزد، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: آگاهی جامعه اصلی ترین و مهمترین عامل در جهت ایستادگی در برای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان می باشد.


وی با بیان اینکه نامگذاری امسال با این عنوان مسئولیت سنگینی را بر دوش فعالین فرهنگی قرار داده است افزود: فعالان فرهنگی باید با تمام قوا در عرصه فرهنگ کشور حضور یابند و با برنامه ریزی های مناسب زمینه های رشد و پویایی فرهنگ کشور را ایجاد نمایند.


آیت الله به تشکیل جبهه ای واحد از سوی دشمنان در برابر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همانگونه که تمامی دشمنان انقلاب در یک جبهه که آن هم نابودی انقلاب اسلامی می باشد تلاش می کنند فعالان فرهنگی ما نیز در داخل کشور باید در یک جبهه در جهت مبارزه با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی آنان تلاش کنند.


وی لازمه پیروزی در این جنگ نابرابر را ایستادگی و مقاومت همه ملت در برابر توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمنان این انقلاب مکتب اهل بیت و پیروان آن را نشانه گرفته اند و تا نابودی کامل آن دست از تلاش بر نمی دارند.


نماینده ولی فقیه در استان دفاع از ولایت و مکتب اهل بیت را وظیفه آحاد جامعه دانست و گفت: حرکت های فرهنگی باید حرکت هایی آگاهی دهنده، سازنده و با برنامه ریزی باشد تا موجب آگاهی بخشی در جامعه شود.


وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر تقویت قوای درونی تصریح کرد: باید با ایستادگی در مسیر انقلاب و تقویت جوانان و نوجوانان، زمینه های رشد فرهنگی و اجتماعی را در کشور مهیا سازیم.


امام جمعه یزد افزود:مسائل زیادی در کشور وجود دارد که باید با یک حرکت فرهنگی جهادی در کشور ساماندهی شود و این امر تنها از طریق ایجاد حس مسولیت در بین آحاد جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان امکانپذیر است.


وی اضافه کرد: این حرکت فرهنگی باید براساس آموزه های دینی، ایستادگی و احساس مسولیت در جامعه اجرا شود.


آیت الله ناصری با شاره به داستان حضرت موسی در قرآن گفت: ایشان برای انجام رسال فرهنگی خود از خداوند 3 چیز را طلب نمود که فعالان فرهنگی ما باید در برنامه های خود به آن توجه داشته باشند.


وی با بیان اینکه نخستین خواسته حضرت موسی از خداوند صعه صدر بود افزود: صبر،شکیبایی، اخلاق مداری و رفتار مناسب مهمترین عامل در اجرای برنامه های فرهنگی می باشد.


نماینده ولی فقیه در استان مهمترین عوامل رشد اسلام را غنای محتوای اسلام و رفتار و اخلاق خوب پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: اگر در ادامه شاهد توقف رشد اسلام در جهان بوده ایم به دلیل انتساب بعضی از موارد و رفتار های ناشایست به اسلام بوده است.


وی از توکل به خدا به عنوان دومین عامل در اجرای برنامه های فرهنگی یاد کرد و افزود:حضرت موسی در گام دوم از خداوند می خواهد تا سختی ها را برایش آسان نماید.


آیت الله ناصری سومین خواسته حضرت موسی از خدواند را لسان گشاده و سبک توانستن و بیان کردن بیان کرد و گفت: حضرت موسی از خداوند می خواهد تا به او بیان صحیح و قدرت استدلال بدهد تا حرف و کردار او در جامعه تاثیرگذار باشد.


وی افزود:فعالان فرهنگی ما باید از این شرایط برخوردار باشند تا بتوانند زمینه ها رشد و پویای فرهنگ غنی اسلامی را در کشور مهیا کنند و به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 357502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha