تاکید بر پرداختن به مقوله فرهنگی در جامعه

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بر پرداختن به مقوله فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نخستین جلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی در سال 93 با اشاره به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ گفت: پرداختن به مقوله فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی امری لازم و ضروری است.


وی با بیان اینکه همه باید با عزم ملی در راستای تحقق اهداف نظام تلاش کنند، بیان کرد: لازم است با مدیریت جهادی و عزم ملی مسائل مرتبط با فرهنگ و اقتصاد جامعه را با جدیت پیگیری کرد.


معاون فرهنگی، پژوهشی وآموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، کاهش آسیب های اجتماعی را یکی ازمهمترین وظایف مسئولان فرهنگی جامعه دانست و ادامه داد: مسئولان و مدیران به ویژه مدیران فرهنگی باید بادرایت ومدیریت صحیح در این راستا گام بردارند چرا که در این صورت می توان به این هدف رسید.

حجت‌الاسلام چمانی آسیب های عزاداری را یکی از مهم ترین مورد از این آسیب ها دانست و افزود: نوع ونحوه عزاداری ها باید بر اساس رعایت شئونات مذهبی و حفظ منزلت و مقام اهل بیت(ع)انجام شود.


این مقام مسئول ادامه داد: بروز هر گونه خرافات و یا مسائل غیر مستند دینی در اینگونه مجالس نقطه ضعفی در دست دشمنان دین و معاندین خواهد بود.


وی یکی از راه های جلوگیری از آسیب های اجتماعی را فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی، تبلیغات و آموزش راه موثری در راستای کاهش آسیب ها است.


پایان پیام/

کد خبر 358803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha