ایجاد امنیت غذایی در اولویت برنامه ها و سیاست ها باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد امنیت غذایی را از جمله ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت: باید چالش های برسر راه تحقق این مهم را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، عدیل سروی، رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز( 26 فروردین) در مراسم معارفه رئیس جدید جهاد کشاورزی استان اردبیل، اظهار داشت: برنامه و هدف اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایجاد امنیت غذایی و افزایش تولیدات کشاورزی استان از لحاظ کمی و کیفی است.


وی، با اشاره به چالش های پیش روی بخش کشاورزی استان، افزود: اصلی ترین چالش استان بحران کم آبی و کمبود آب برای آبیاری محصولات کشاورزی است و به لحاظ اینکه ایران اسلامی در کمربندی خشک و نیمه خشک قرار دارد، باید چاره ای اساسی برای حل این بحران اندیشید.


سروی، راندمان آبیاری در شبکه های آبیاری استان اردبیل را 40 درصد بیان کرد و گفت: باید گفت که 310 میلیمتر بارندگی در استان دیگر جوابگوی کشت های سنتی نیست و در این راستا باید با مکانیزه کردن آبیاری محصولات، راندمان آب را در بخش کشاورزی افزایش دهیم و ما توانایی افزایش این راندمان تا 65 درصد را داریم.


رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، با یادآوری اینکه با تحقق این مهم 100 هزار هکتار به اراضی کشاورزی استان اضافه می‌شود، تصریح کرد: مدیریت منابع آبی باید مورد توجه کشاورزان عزیز استان قرار گیرد چراکه اصلی ترین عنصر برای افزایش بهره وری و کیفیت محصولات است.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که ضایعات محصولات باغی در استان اردبیل تا 30 درصد هم پیش می رود، خاطر نشان کرد: علت و ضعف اصلی نبود صنایع تکمیلی و فرآوری در استان اردبیل است که باید به جد بر روی آن کار شود و مسئولان ارشد استان پیگیر این مسئله باشند.


بهره گیری از نیروهای متخصص در بخش کشاورزی ضرورت است

در ادامه این مراسم طاهر شریفی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: هفتاد هزار بیکار در استان اردبیل با وجود پتانسیل بالای کشاورزی استان شایسته نیست و ما باید فضای اشتغال برای جوانان این استان را با مدیریت جهادی و صحیح بسترسازی کنیم.


شریفی، در پایان سخنان خود استفاده و بهره گیری از نیروهای متخصص در بخش کشاورزی را ضرورتی مهم دانست و گفت: رقم بیکاری استان غیرقابل قبول است و در این راستا باید توانمندسازی فعالین بخش کشاورزی اولویت کاری مسئولین به خصوص مسئولین جهاد کشاورزی استان باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 358935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha