نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با هدف ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد در فصل تابستان برگزار شد.

نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: شعار سال 93 "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عرصه فرهنگ را بسیار حساس و تأثیرگذار کرده و باید از همه ظرفیت های به وجود آمده در سال 92 استفاده کنیم تا ایجاد بستر و زمینه همکاری با همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی فراهم شود.


وی، تقارن ایام ماه های شعبان و رمضان و نیز دهه کرامت در فصل تابستان را فرصت بسیار مغتنمی برشمرد و گفت: برای بهره مندی از فیوضات این مناسبت ها برنامه ریزی های خاصی انجام داده ایم و مدیران کانون برای جذب و حضور نوجوانان و جوانان به مساجد تلاش ویژه ای داشته باشند.


این مقام مسئول، خواستار بالا بردن کیفیت برنامه های اوقات فراغت و پرهیز از برنامه های کلیشه ای و تکراری شد و عنوان کرد: اجرای برنامه ها و فعالیت های گوناگون و مفید در عرصه اوقات فراغت موجب کسب عناوین برتر در سطح استان و کشور شده است که از دست اندرکاران تشکر ویژه ای داریم.


سقا، با اشاره به اینکه در سال های گذشته کم توجهی به فعالیت های فراغتی خواهران در برنامه ریزی ها شده، افزود: تشکیل واحد بانوان در دبیرخانه موجب شده است که توجه به فعالیت های فراغتی بانوان نیز منسجم تر شود و شاهد بهبود فعالیت ها و همکاری بانوان با دبیرخانه کانون های مساجد استان باشیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با بیان این مطلب که در مناطق روستای و مرزی و به خصوص مناطق محروم فعالیت های فرهنگی تنها در کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد، تصریح کرد: هم مسئولان ستاد عالی و هم مسئولان اجرایی استان باید توجه ویژه ای به ظرفیت های فرهنگی ایجاد شده توسط دبیرخانه در مناطق روستایی و مرزی و بخصوص مناطق محروم داشته باشند.

 

این مقام مسئول، گفت: امسال نیز همچون سال های قبل خدماتی ارزنده ای به اعضای کانون های فرهنگی هنری از جمله بلیط های نیم بها استخر، سینما، درمانگاه و خدمات آموزشی و فرهنگی و... در اولویت برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت خواهد بود.


وی، از عقد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی مختلف خبر داد و گفت: در سال گذشته با 25 دستگاه اجرایی تفاهم نامه به امضا رسید که امیدوارم در سال جدید نیز این تفاهم نامه افزایش داشته باشد.


سقا، در پایان سخنان خود از همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان بخصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ما را در انجام وظایف خود مصمم تر می کند و باید تلاش کنیم تا در عرصه فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 359047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha