کارهای ماندگار هنری در دفاع مقدس نداریم

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل، گفت: حوادث و اتفاقات مهم حماسی زیادی بعد از انقلاب رخ داده است که باید در بازگو کردن آن به خصوص دوران دفاع مقدس تلاش کنیم چون تاکنون ضعیف عمل کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، طاهر شریفی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل، پیش از ظهر امروز (30 فروردین) در جلسه برنامه ریزی سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، اظهارکرد: حادثه خرمشهر برای فرزندان و نسل جدید باید موجب افتخار آفرینی شود اما بخاطر ضعف در تبیین و انتقال مفاهیم چنین امری صورت نگرفته است اما در کشورهای غربی دیده می شود که برای جنگ های پوچ خود چه فیلم های حماسی می سازند و این در ذهن مردم جهان ماندگار می شود.


وی، با اشاره به اینکه در تولید برنامه و به خصوص در هنر برای افتخار آفرینی های حماسه آزاد سازی خرمشهر کم کار شده است، افزود: نباید روز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر حادثه ای برای افراد یا قشر خاص مورد غفلت قرار گیرد و باید این حوادث را برای عموم زنده کنیم.


شریفی، با بیان اینکه آن زمان خیلی از افراد در جنگ حضور داشتند و از نزدیک حوادث را دیده اند، گفت: در خصوص آزادسازی خرمشهر کم کاری شده است و زمانی که امام خمینی (ره) گفت:"  خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشان می دهد که این حادثه عظیمی است که همگان از لایه های پنهان آن باید آگاه شوند و بدانند در آن روزهای سخت بر رزمندگان ما چه گذشت.


معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل، با اشاره به اینکه افتخارات حماسی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر مثال زدنی بود اما در تئاتر دفاع مقدس در پرداخت به آن ضعف داریم، یادآور شد: من خود در صبح روز 4 خرداد دیدبان اطراف گیلان غرب بودم و با چشم خود دیدم که آزادسازی خرمشهر بر روحیه دشمن تاثیر گذاشته بود که آن مناطق را نیز خالی کرده و از ترس حمله عقب نشینی کرده بودند.


این مقام مسئول، برجسته سازی حماسه آزادسازی خرمشهر را از دستگاه های اجرایی استان خواستار شد و تصریح کرد: در حد امکان ادارات از مدارس و نسل جدید تحقیقاتی داشته باشند که از حادثه عظیم چه در ذهن دارند و چگونه می توانیم برای افزایش اطلاعات نسل حاضر در باب این حوادث کار کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 359922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha