امام خمینی(ره) تمدن اسلامی را در بخش بانوان پی ریزی کردند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگو، تمدن اسلامی را در بخش بانوان پی ریزی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان وامام جمعه اهواز، امروز(31 فرروردین) در دیدار بانوان شاغل ادارات استان، گفت: کار بزرگی که امام راحل(ره) انجام دادند، این بود که حضرت فاطمه(س) را با تمام ابعاد وجودی به عنوان الگو در سطح جامعه اسلامی معرفی کردند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با مطرح کردن این الگو، تمدن اسلامی را در بخش بانوان پی ریزی کردند، افزود: اگر چه امام(ره) در این رابطه به خصوص در اوایل انقلاب به دلیل نگاه سنت گرایی که به زن وجود داشت، با موانعی مواجه بودند ولی در نهایت زنان در پیروزی انقلاب دوشادوش مردان به میدان مبارزه آمدند و نقش تعیین کننده ای را در این خصوص ایفا کردند.

 

وی با اشاره به واقعه 17 شهریور که طبق آماری که گفته شده، منجر به شهادت بیش از پنج هزار نفر شد که اکثر شهدا بانوان محجبه، متدین و حافظ قرآن و نهج البلاغه بودند، خاطر نشان کرد: در این حادثه رژیم شاهنشاهی در سراشیبی سقوط قرار گرفت و کنترل اوضاع را از دست دادند.

 

دکتر الهه موالی‌ زاده، مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان، نیز در این دیدار تصریح کرد: در دورانی که دو الگوی متجدد غربی و سنت گرا در دنیا مطرح بود، امام راحل نگاه سومی را با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) به جهان اسلام معرفی کرد و آن الگوی زن مسلمان متمدن و متعهد بود.

 

وی با بیان اینکه الگوی تجدد سیر انحرافی خود را پیش می‌ برد و تلاش دنیای سنت بر این بود که با پیوستن به تجدد از محرومیت بگریزد، اظهار داشت: الگویی که امام راحل مطرح کردند، نقش زنان را در جهان و در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و.. بسیار برجسته می کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، نیز حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مردان دو عالم معرفی کردند و بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی تاکید دارند، عنوان کرد: زنان می توانند اولین سنگربانان فرهنگ در جامعه باشند و با مدیریت جهادی در رشد و ارتقای فرهنگ دختران و پسران تاثیر بگذارند.

 

دکتر موالی زاده، در ادامه با اشاره به برنامه های امور بانوان استانداری خوزستان، از تشکیل اتاق فکر بانوان توانمند استان، تکثیر و اشاعه فرهنگ در استان که با کمک اداره کل کتابخانه ‌های خوزستان و تبدیل کتابخانه‌ ها به کانون فرهنگی متناسب با هر فرهنگ هر منطقه، ایجاد پارک بانوان و پارک عروس در سطح استان و... خبر داد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 360470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha