میراث فرهنگی شناسنامه یک فرهنگ و تمدن/ کار بدون مطالعه قابل قبول نیست

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، میراث فرهنگی را شناسنامه یک فرهنگ و تمدن خواند و گفت: میراث فرهنگی همچون انسانی است که باید شناسنامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، امروز (2 اردیبهشت) در نشست تخصصی میراث یادمان ها که به مناسبت 29 فروردین، روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در مدرسه تقوی گرگان برگزار شد، با گرامیداشت این روز گفت: برگزاری نشست های تخصصی از ماموریت های سازمانی این اداره کل محسوب می شود.


وی میراث فرهنگی را شناسنامه یک فرهنگ و تمدن خواند و افزود: میراث فرهنگی همچون انسانی است که باید شناسنامه داشته باشد.


عباسی تصریح کرد: قدمت و میراث بیش از 7 هزار و 500 ساله استان گلستان ماموریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را سنگین تر کرده و طی سه سال اخیر توانسته با اطلاع رسانی میراث فرهنگی خود را به کشور نمایان و معرفی کند.


وی با اشاره به ثبت جهانی برج قابوس گنبد با بیش از یکهزار و 7 سال قدمت، اظهارداشت: با ثبت جهانی این برج، امسال شاهد رشد 45 درصدی بازدیدکنندگان بوده ایم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: همچنین سایت موزه باز امسال مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت و در آن نظرات خود را ثبت کردند.


وی، احیا و مرمت کاخ خوش ییلاق، پیشرفت 95 درصدی مدرسه عمادیه، مرمت و بازسازی پل آق قلا، مرمت مناره دوره سلجوقی مسجد جامع گرگان، مدرسه تقوی، ساماندهی تپه قلعه خندان و مرمت کاخ آقا محمدخانی را از برنامه ها و اقدامات میراثی این اداره کل برشمرد.


عباسی با بیان اینکه میراث فرهنگی جدا از صنایع دستی نیست، گفت: امروز گلستان با کسب رتبه چهارم دریافت مهر اصالت در کشور و وجود مکان های تاریخی و میراث فرهنگی می توانند گردشگران زیادی را جذب استان کرده و به رونق گردشگری بیفزاید.


وی ادامه داد: امروز گردشگری مذهبی و تاریخی در دستور کار میراث استان قرار دارد تا گردشگران با گردشگری مذهبی استان نیز آشنا شوند.


عباسی با تاکید بر پژوهش در کارها، افزود: نگاه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان نیز به کار پژوهشی است و کار بدون مطالعه قابل قبول نیست.


پایان پیام/

کد خبر 360975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha