کارگروه میراث فرهنگی استان برنامه جامعی برای توسعه گردشگری ندارد

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان تاکنون برنامه جامعی برای توسعه گردشگری استان نداشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، همایون نخعی نژاد امروز ( 7 اردیبهشت) در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان اظهارکرد: باید در بحث گردشگری فضای جذب سرمایه‌گذاری و مسافران در استان بیشتر آماده شود.


وی با تاکید بر اینکه این کارگروه برای سال جاری باید برنامه کاری مشخصی داشته باشد، افزود: باید در کارگروه وظایف به صورت درست برنامه‌ریزی شود چون متاسفانه کارگروه برنامه جامعی برای توسعه گردشگری استان نداشته است.


معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم میان مدت و بلند مدت تنظیم شود تا بر اساس آن در جهت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان گام برداشته شود.


نخعی‌نژاد ادامه داد: هر دستگاه اجرایی کمیته را تشکیل دهد و بعد از هماهنگی برنامه مدونی به کارگروه ارائه دهد.


وی با اشاره به اینکه هر چه زمان تصمیم‌گیری کوتاه شود در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر خواهیم بود، یادآور شد: اگر فردی از خدمات و تسهیلات دولتی استفاده می‌کند باید پاسخگو باشد در غیر این صورت خیانت به کشور کرده است و متاسفانه در سال‌های گذشته تصمیماتی گرفته شده که برخی از آنها هنوز اجرایی نشده است.


معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صنعت گردشگری استان در سایه همدلی و هماهنگی فرابخشی همه دستگاهها محقق می شود، تصریح کرد: باید زیر ساخت‌ها برای ماندگاری مسافران و جذب سرمایه‌گذار و اقتصاد استان فراهم شود و هزینه‌کردها در این امر شفاف باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی فقط اقدام به گزارش فعالیت‌های روزمره می‌کنند باید در این کارگروه کمیته نظارت و بازرسی تشکیل شود.


محمد مطهری‌فر با بیان اینکه تالاب کجی نمکزار نهبندان منطقه بکر با گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف است، بیان کرد: با همکاری میراث فرهنگی می‌توان جشنواره کشوری مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار کرد.


وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در شناساندن پتانسیل‌های منطقه گردشگری نمکزار کجی نهبندان به عنوان منحصر به فردترین نمکزار در شرق کشور و معرفی جاذبه‌‌های طبیعی و خدادادی این منطقه به گردشگران بسیار موثر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 362374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha