21میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا به خارج کشور صادر شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل گمرک بندر آستارا اعلام کرد: در فروردین ماه امسال 75 هزار تن کالا به ارزش 21 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

حمیدرضا محمدی، مدیرکل گمرک بندر آستارا به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با بیان این مطلب گفت: این کالاهای صادر شده شامل انواع محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی و محصولات معدنی و فلزی است.


وی تصریح کرد: این کالاها به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.


مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان اینکه در فروردین ماه امسال 3 هزار تن کالا به ارزش 8 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شد، افزود: این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 2 درصد کاهش و از نظر ارزش 102 درصد افزایش داشته است.

 

محمدی عمده کالاهای ترانزیت ورودی را شامل لوازم چوب، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن ذکر کرد و ادامه داد: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

 

وی اضافه کرد: طی این مدت همچنین 900 هزار کیلوگرم کالا به ارزش یک میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق این گمرک زمینی بندر آستارا به خارج از کشور صادر شد.


این مقام مسئول عمده کالاهای صادرات چمدانی از دروازه مرزی بندر آستارا را شامل مواد غذایی، البسه، مواد پلاستیکی، محصولات کشاورزی اعلام کرد و گفت: این میزان کالا به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

 

محمدی بیان کرد: این مقدار صادرات چمدانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 50 درصد افزایش و ازحیث ارزش 25درصد رشد داشته است.


مدیرکل گمرک بندر آستارا افزود: همچنین طی مدت مذکور 23 هزار تن کالا به ارزش 8 میلیون دلار از طریق گمرک مرزی بندر آستارا ترانزیت خارجی شده است که این میزان ترانزیت خارجی از لحاظ وزن 387درصد رشد و از حیث ارزش 15درصدافزایش داشته است.


وی تصریح کرد: عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، البسه، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی بود که از قاره‌های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری 5 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیون دلار از مبدا گمرک زمینی بندر آستارا وارد کشور شد، اظهار کرد: عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات ولوازم برقی بود که از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است.


وی افزود: در همین مدت 52 هزار و 37 نفر از طریق مرز گمرک زمینی بندر آستارا تردد کرده‌اند که تعداد مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل 14درصد افزایش داشته است.


محمدی گفت: درآمد عمومی اداره کل گمرک بندر آستارا در یک ماهه سال جاری مبلغ 5 میلیارد و 61 میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 362795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha