25مسجد در شهرستان خمین مهیای فریضه اعتکاف است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین از آمادگی 25 مسجد شهرستان جهت پذیرایی از معتکفین خبر داد.

حجت الاسلام حسن کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: ثبت نام از معتکفان از 12 اردیبهشت ماه آغاز و تا 21 ماه جاری ادامه دارد.


وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند با مراجعه به مساجد نسبت به ثبت نام در مراسم اعتکاف اقدام کنند افزود:‌ مساجد جامع، امام خمینی (ره) باقرالعلوم (ع) ویژه خوهران - قمر بنی هاشم (ع) ویژه خواهران دانشجو و مساجد خاتم الانبیا (ص) و سید الشهداء جهت برادران پذیرای مراسم پرفیض اعتکاف هستند.


حجت الاسلام کریمی ادامه داد:‌ 20 مسجد نیز در مراکز روستایی پذیرای معتکفین است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین گفت:‌ همه اعمال معتکف از جمله، نماز، روزه و عبادتش مایه تقرب به ذات الهی و اعتکاف بهترین فرصت آزادسازی روح از قفس دنیا در فضای عبودیت است.


وی برگزاری برنامه های قرآنی، معرفتی و بصیرت افزایی، گفتمان های دینی و مراسم روز شهادت حضرت زینب (س) و اعمال ام داوود را از جمله برنامه های مراسم اعتکاف در سال جاری عنوان کرد.


حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: ماه رجب از ماه هایی بود که اعراب برای آن حرمت قائل بودند و جنگ را در آن ماه حرام می شمردند وپس از اسلام هم چنان فضیلتی یافت که خداوند آنرا ماه خود خواند و درهای رحمت ومغفرت را به روی بندگانش گشود به گونه ای ایام البیض و اعتکاف را درآن قرارداد که پیامبر اکرم (ص) در فضیلت آن فرمود اگر کسی از روی اخلاص معتکف شود خداوند همه گناهان گذشته اورا می بخشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 363474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha