سردیس مرد نمکی در استان زنجان رونمایی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، سردیس مرد نمکی در استان زنجان رونمایی می شود.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان امروز(10 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: در همین راستا و همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از سردیس مرد نمکی چهار در استان زنجان رونمایی می شود.


وی در ادامه به اجرای جشنواره آش در (26 اردیبهشت) امسال در منطقه ائل داغی زنجان خبر داد و افزود: این جشنواره همزمان با آغاز به کار نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات کشور آغاز می شود.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه 35 نوع آش در مسابقه مربوط به این جشنواره شرکت خواهند کرد از اعلام آمادگی استان ها در کشور برای شرکت در این جشنواره خبر داد.


به گفته رحمتی 120 غرفه برای استان های شرکت کننده در این جشنواره در نظر گرفته شده است که هر استان ملزم است تا آش محلی خود را پخت کرده و در مسابقه شرکت کند.


وی همچنین از اعلام آمادگی 20 سفیر برای حضور در این جشنواره در زنجان خبر داد و افزود: اقامت 48 ساعته برای سفرای حاضر در این جشنواره در سلطانیه و برگزاری مراسم اسب دوانی در چمن سلطانیه پیش بینی شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره تا (30 اردیبهشت) ادامه دارد، از آماده سازی سایت اطلاع رسانی و شرکت در جشنواره آش خبر داد و افزود: مسابقه عکاسی نیز در حاشیه این جشنواره پیش بینی شده است.


به گفته وی اجرای برنامه های محلی و موسیقی از سوی پنج استان در روزهای این جشنواره از دیگر برنامه های جشنواره آش در استان زنجان است.


پایان پیام/


 

کد خبر 363523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha