کم رونقی مساجد زیبنده نظام نیست/ بررسی وضعیت اقامه نماز صبح در مساجد

خبرگزاری شبستان: استاندار قزوین گفت: این زیبنده نظام نیست که مساجد و نمازخانه های آن کم رونق باشد و تارک الصلاه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز (13 اردیبهشت) در همایش نمازیاوران که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یاوران نماز بحث خوبی است که باید در این موضوع چند پیش شرط و نکته مورد توجه قرار گیرد.
 

وی ادامه داد: طبیعی است که در نظام جمهوری اسلامی که آرم و گفتمان اسلامی دارد، باید نماز در صدر باشد و این زیبنده نظام نیست که مساجد و نمازخانه های آن کم رونق باشد و تارک الصلاه داشته باشیم.
 

استاندار قزوین اضافه کرد: یاوران نماز یک گروه در مساجد یا ادارات هستند و شما که نامتان یاور نماز است باید ببینید که ارتباطتان با نماز چگونه است؛ در واقع در کارهای دینی نمی شود فیلم بازی کرد و هنرپیشگی کرد چون جنس کار دینی با اثرگذاری همراه است، بنابراین با بخشنامه نمی شود اینگونه کارها را پیش برد زیرا کاری است که از جنس دل است.
 

وی تصریح کرد: کسانی که نماز یاور هستند باید ابتدا ارتباط شان را با نماز بررسی کنند و ببینند که به چه میزان به نماز اول وقت اهتمام دارند، چقدر مقید به رفتن مسجد هستند و پیوندشان با نماز چگونه هستند و در این موارد به خود نمره دهند.
 

روزبه تأکید کرد: علاوه بر موارد مذکور، باید در رفتار و اعمال خود نیز دقت کنیم و اگر اهلیت قضییه را نمی بینیم، کنار بکشیم زیرا در غیر این صورت نتیجه عکس حاصل می شود و موجب ضایع شدن نماز می شود.
 

وی اعلام کرد: نام شما را نمازیاوران گذاشته اند و باید این امر را در عمل و زندگی نشان دهید و نباید اینگونه باشد که فردی به عنوان نماز یاور در اداره به نماز اهتمام داشته باشد ولی در پایان ساعت اداری و در خانه و جای دیگر با شنیدن صدا اذان، کوچکترین اهتمامی برای نماز اول وقت خواندن نداشته باشد.
 

استاندار قزوین افزود: ما بعد از 30 سال در جمهوری اسلامی حرف از نماز می زنیم و دلمان را به جلسات و بخشنامه ها خوش کردیم و حال آیا اسم این را می توان نمازیاوری گذاشت و باید یک نماز یاور شاخصه های لازم را داشته باشد.
 

وی توضیح داد: این نمی شود که در اداره نمازخوان و نمازخانه و هم فساد باشد زیرا نماز هرجا باشد منکر وجود ندارد و باید باور داشته باشیم که کار خوب، نماز خوب را به دنبال دارد و نماز خوب نیز کار خوب را در پی دارد.
 

روزبه با اشاره به لزوم برپایی نماز صبح در مساجد استان گفت: ما تصمیم گرفتیم هر هفته نماز صبح به یک مسجد برویم و وضعیت بررسی شود و باید این موارد باب شود.
 

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به کارکرد بالای مسجد یادآور شد: نباید از کارکرد مساجد غفلت کرده و دل خود را به آمفی تئاتر و سالن خوش کنیم و باید با نگاهی نو به سراغ مساجد برویم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 364298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha