غفلت از سبک زندگی اسلامی عامل افزایش پرونده های دادگستری

خبرگزاری شبستان:مدیرکل دادگستری گیلان با اشاره به افزایش تشکیل پرونده‌‌ها در دادگستری گفت:متاسفانه در بخشی از مسائل و روش‌های اجتماعی در سبک زندگی دچارایرادهایی هستیم که موجب افزایش پرونده‌های دادگستری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان، احمد سیاوش پور، مدیرکل دادگستری گیلان امروز(13 اردیبهشت ) در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گیلان با محوریت رسانه، مطبوعات و آگاهی حقوقی که در سالن اجتماعات دادگستری گیلان برگزارشد، اظهارکرد: رسانه‌ها در دنیای امروز نقش به سزایی در اطلاع رسانی و آگاهی مردم در جامعه ایفا می‌کنند.
 

وی با بیان اینکه دیدگاه‌ها وشیوه‌های درست سبک زندگی به نحوی از طریق رسانه‌ها به جامعه انعکاس داده می شود اظهار کرد: ما در بخش‌های مختلف از جمله علمی، کشاورزی، پزشکی، صنعتی و تکنولوژی و.... پیشرفت‌های بسیاری داریم تا جای که موفقیت‌های بین المللی و جهانی کسب کرده‌ایم، اما متاسفانه در بخشی از مسائل و روش‌های اجتماعی در سبک زندگی دارای ایرادهای هستیم که باید جدی گرفته شود، کم کاری در این زمینه باعث شده است که پرونده‌های دادگستری روبه افزایش باشد.
 

سیاوش پور به برخی از روابط نادرست زندگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: دورغ گویی، ریا، بی‌صداقتی، بی‌اخلاقی، تحمل نداشتن یکدیگر و... باعث نزاع‌های در جامعه و افزایش مراجعه افراد به دادگستری و دادگاه‌ها شده است که پیشگیری یکی از راهکارهای مقابله با گسترش این فرهنگ‌های غلط در جامعه است.
 

مدیرکل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزهکاری‌های جامعه با این رفتارهای ناپسند در حال افزایش است افزود: مواد مخدر، سرقت، درگیری‌های فیزیکی، اختلافات خانوادگی، طلاق، اسناد تجاری، تصرفات در بخش‌های مختلف زمین و ... از جمله عواملی است که در گیلان و کشور پرونده‌های بسیاری را در دادگاه‌ها موجب شده است، اگر توجه داشته باشیم همه این ناهنجاری‌ها ریشه در اخلاق ناپسند و عدم آگاهی مردم از حقوق و مزایای یکدیگر دارد که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.
 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: ایران دارای بهترین تمدن و کامل ترین اعتقادات اسلامی و مردم ایران دارای بهترین صفات پسندیده بوده و در دنیا به شجاعت و دلیری معروف هستند و توانستند در طول تاریخ افتخاراتی را بیافرینند در چنین کشوری نباید آمار پرونده‌های متنوع در دادگستری چنین بالا باشد.

 
وی با بیان اینکه دروغ مادر همه گناهان است خاطرنشان کرد: امروزه برای جلوگیری از عملکردهای نادرست و ناپسند اخلاقی باید پیشگیری راه اصلی مقابله با رفتارهای ناپسند در اجتماع و خانواده باشد.
 

سیاوش پور در ادامه تصریح کرد : اگر برای پیشگیری ازعملکردهای ناپسند افراد در جامعه، زمان و مکان و موقعیت را نشناسیم و تذکر دهیم مطمنا اثر نخواهد گذاشت خانواده و مسئولین باید بدانند در چه زمانی و در چه مکانی با شخصی که رفتار ناپسند از خود نشان داده برخورد کرده و تذکر یا آگاهی دهند وگرنه تذکرات بی نتیجه خواهد بود.
 

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه به عوامل پیشگری از ناهنجاری‌های جامعه اشاره وابراز کرد: افزایش و تقویت اعتقادات دینی در کشور، شناختن قانون و افزایش آگاهی مردم در زمینه مشاوره حقوقی، آگاهی رسانی شود تا افراد در بروز مشکلات از اهل فن کمک بگیرند، زیرا ارتقاء فهم حقوقی مردم از جمله مسائلی است که باید دراجرای پیشگیری ازعملکردهای ناپسند در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
 

سیاوش پور به پیشگیری حقوقی و قضایی در جامعه پرداخت و گفت: اگر فردی در جامعه مورد ظلم واقع شده و با پیگیری‌های دادگستری سریعا حکم اجرا وحق فرد داده شد، این اقدام رسانه‌ای شود تا همگان بدانند، قانون برخورد جدی با متخلفان دارد با آگاهی رسانی مطمئنا از بسیاری از ناهنجاری‌ها، ظلم‌ها و عملکردهای ناپسند در جامعه جلوگیری می‌شود.
 

گفتنی است، در پایان این نشست هریک از اصحاب رسانه سوالات حقوقی خود را ارائه کرده و در مقابل ریس دادگستری گیلان پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.

 
پایان پیام /

 

کد خبر 364319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha