استقلال کشور در گروی استقلال علمی است

خبرگزاری شبستان: فرمانده ناجا با تاکید بربکارگیری افراد صالح در نظام آموزشی نیروی انتظامی،گفت: استقلال کشور در گروی استقلال علمی است.

به گزارش خبرنگار شبستان،سردار اسماعیل احمدی مقدم،فرمانده ناجا امروز در همایش تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت هفته آموزش گفت: شغل و رسالت اصلی انبیاء تعلیم و تربیت است یعنی آموختن به بشر که چگونه راه سعادت را بپیمایند ، پیامبران علاوه بر علم اهل کار و تلاش نیز بودند و این دو ویژگی را می‌توان در میان تمامی آنان یافت.

 

ناجا باید مسیر حرکت علمی خود را مشخص کند

وی با اشاره به اینکه وظیفه هدایت و تعلیم بشر کار ویژه انبیاء است، تصریح کرد: خداوند انبیاء را از جنس بشر مبعوث فرمود تا آنان آیات الهی را بر بشر متذکر شوند و آنان را در مسیر هدایت راهنمایی کنند.

فرمانده ناجا با تاکید براینکه علم تنها به معنی دانستن، رهگشای ما نیست، افزود: جهت و هدف علم باید مشخص باشد چرا که علمی که در جهت استثمار دیگران است باعث گسترش ظلم و نظام طبقاتی می شود و دیگر نافع نیست، متأسفانه علمی که امروز در اختیار بشر است در مسیر استثمار نوین قرار دارد.

 

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: هدف و جهت علم به هدف آفرینش مخلوقات برمی‌‌گردد چرا که انسان وقتی زاده می شود روحش همانند لوح سفیدی است که در مسیر تعلیم و تربیت این لوح باید پرشود. بنابراین هرچه را که در طول زندگی آموخته و به آنها عمل کرده باید ملکه خود کند تا در روز قیامت پاسخگوی اعمالش باشد.

 

علم انسان را باید در مسیر سعادت قرار دهد

وی با اشاره به اینکه آنچه که ما از عقل تعریف می کنیم با آنچه که کشورهای غربی بیان می کنند، بسیار متفاوت است، افزود: در غرب، عقل ابزاری است که توسط آن می توان سود و زیان را وزن کرد اما براساس مکاتب دینی، عقل موجب بندگی خدا و راه یابی انسان به بهشت می شود چرا که اساس نگاه دین، تفکر ریشه ای به جهان آخرت است و انسان در مسیر دنیا باید آینده خود را روشن کند.

سردار احمدی مقدم، ‌تاکید کرد: علم انسان را باید در مسیر سعادت قرار دهد و توام با تزکیه باشد نه در خدمت اهداف باطل درآید در غیراینصورت همانند غرب دچار خودباختگی شده درحالیکه جهان بینی ما با آنها در شناخت مبدا، مقصد و هدف آفرینش بسیار تفاوت دارد.

 

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان با اشاره به اینکه خاستگاه اصلی عدل الهی، معاد است، تصریح کرد: اگر انسان اعتقاد به معاد را از دست بدهد هیچ چیزی برای او اصیل نیست بنابراین در غرب شاهدیم که همه چیز تابع قرارداد است و هرچه که از سوی عموم پذیرفته شود درست است و باید اجرا شود بنابراین هم جنس گرایی در برخی از جوامع به عنوان ارزش پذیرفته می شود.

 

اساتید دانشگاه علوم انتظامی باید در مقام تزکیه، برترین باشند

وی افزود: معام معظم رهبری (مدظله العالی) بر علوم انسانی - اسلامی تاکید داشتند چرا که این نوع دانش بر زیربنایی استوار است بنابراین اگر بخواهیم برابر سند چشم انداز پلیس شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم باید به دنبال علم صالح برویم، علمی که دنیا و آخرت ما را تضمین کند و علوم پلیسی را نیز باید از این مسیر پیش ببریم.

 

این مقام ارشد انتظامی با تاکید براینکه اساتید دانشگاه علوم انتظامی باید در مقام تزکیه، برترین باشند، تصزیح کرد: البته زهد به مفهوم بی رغبتی و فرار از دنیا نیست، اما باید رغبت به آخرت و خدا را در دل زیاد کرد چرا که مادیات همه چیز نیست.

 

احمدی مقدم، با اشاره به اینکه معلم ما نه تنها در مسیر علم بلکه باید در مسیر حکمت نیز قدم بردارد، بیان داشت: اگر انسان عمل‌صالح و خالصانه برای خدا انجام دهد دارای حکمت می شود و در این صورت همانند شجره طیبه می ماند که چشمه جوشانی از علم است و هرزمان خداوند اجازه دهد می توانیم از میوه آن بهره ببریم.

 

وی یادآور شد: هرچند ارتقای علمی اساتید اقدامی پسندیده است و باید به آن توجه شود اما ارتقای معنوی را نیز باید به آن اضافه کرد برهمین اساس، تزکیه نظام تربیتی، الویت آموزش در کشور است در واقع باید ابتدا ظرف را پاک کرد و سپس علم را در درون آن ریخت اگر اینگونه نباشد، علم موجب تباهی می شود مانند بمب اتم که برسر عده ای بی گناه ریختند.

 

بکارگیری افراد صالح در نظام آموزشی ناجا

فرمانده ناجا با تاکید بربکارگیری افراد صالح در نظام آموزشی نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: این افراد باید الگوی اخلاقی و علمی برای دانشجویان باشند تا پلیس شایسته و بایسته نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق یابد.

 

به لباس نظامی ام افتخار می کنم

وی در خصوص رونمایی کارت استادی خود با لباس شخصی نیز گفت: من به لباس نظامی افتخار می کنم چرا که این لباس، لباس سرباز امام زمان (عج) است، ای کاش عکس من با لباس نظامی بود چرا که یکی از شریف ترین شغل ها دفاع از امنیت کشور می باشد و همانگونه که حضرت علی (ع) فرمودند، انسان به سه چیز دائم نیاز دارد، امنیت، عدل و آبادانی؛ امنیت زیرساخت برقراری عدالت است و در سایه عدالت نیز آبادانی و توسعه در جامعه شکل می گیرد، ‌آبادانی که تمامی اقشار جامعه از آن بهره ببرند.

 

احمدی مقدم ادامه داد: لباس پلیس برتن کسانی که عالم و استاد هستند، موجب افزایش منزلت و شخصیت این شغل می شود. هرچند من از ابتدا به دنبال این شغل نبودم و حوادث و شرایط انقلاب من را به این حرفه سوق داد اما خدا را شاکرم که هم اکنون این لباس را برتن دارم.

 

استقلال کشور ما در گرو استقلال علمی است

وی به پیشرفت های علمی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: 21 سال پیش ما تنها 5 نفر هیئت علمی داشیم که آنان نیز در آستانه بازنشستگی بودند اما هم اکنون تعداد اعضای هیئت علمی به 350 نفر رسیده است.

 

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: استقلال کشور ما در گرو استقلال علمی ماست که در نتیجه آن به استقلال فرهنگی و سیاسی نیز دست می یابیم.

 

وی با تاکید براینکه باید «می توانیم» را در درون خودمان نهادینه کنیم،‌ بیان داشت: امروز در نیروی انتظامی باور همگان این است که هرچه بخواهند حتی در زمینه های سخت و نرم افزاری قادر به تهیه آن هستند. امروز بسیاری از کشورها که برای آموزش به دانشگاه علوم انتظامی امین می آیند تعجب می کنند که پلیس ایران در کسب دانش پیش قدم شده درحالیکه در گذشته علوم ما وارداتی بود.

 

اساتید باید خودباوری را در میان کارکنان افزایش دهند

فرمانده نیروی انتظامی،‌ افزود: ایجاد خودباوری در سازمان باید از اساتید آغاز شود بنابراین تحقیقات اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین تنها نباید به منظور تایید نظریات دیگران باشد بلکه آنان باید از دل این تحقیقات نظریه پردازی کنند.

 

احمدی مقدم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در پله های پیشرفت قرار گرفته است، تصریح کرد: این پیشرفت مرهون بخش علمی و آموزشی سازمان است چرا که معلمان، اساتید و پژوهشگران در مرکز هدایت و نیروهای پیشرو این سازمان هستند.

 

وی در پایان از زحمات تمامی معلمان، اساتید و پژوهشگران که در جهت ارتقای علمی سازمان تلاش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 364708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha