مرتبه تفکر و فطرت دانش آموزان توسط معلمان ارتقا می یابد

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش گفت: مرتبه تفکر و فطرت دانش آموزان از طریق معلمان ارتقا می یابد.‌

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش گفت: انسان ها دارای فطرت هستند که حیات طیبه را برای آنان رقم می زند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان صاحب فطرت هستند و باید مرتبه تفکر آنان از طریق معلمان ارتقا یابد و به رشد و شکوفایی برسند، افزود: فطرت یعنی ارتقای 5 عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق که باید در انسان تعالی پیدا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 40 میلیون نشریه فرهنگی دانش آموزی رشد جهت ارتقای سطع دانش و بینش دانش آموزان وسیع ترین و بالاترین تیراژ نشریات دانش آموزی را در سطح خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام محمدیان حل مسئله و رشد و تعالی را مقدم بر حافظه محوری دانست و ادامه داد:‌ معلم باید نخست به دانش آموز شخصیت بدهد.
‌‌

در ادامه این همایش، محمدحسین مقیمی، استاندار استان مرکزی درهمایش بزرگ جشن روز معلم با عنوان "سپاس معلم" که در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) اراک برگزار شد گفت: اگر هدف از زندگی رسیدن به مسائل مادی و دنیوی باشد یک هدف منفی و عاقلانه نیست زیرا این اهداف نابود شدنی است.


وی با بیان اینکه مرتبه تفکر و فطرت دانش آموزان از طریق معلمان ارتقا می یابد افزود: انسان باید رفتار و کردارش در مسیر کمال و سعادت برای حیات ابدی باشد تا به عزت و سربلندی دست بیابد.

 

‌‌استاندار مرکزی گفت: آینده سازان هر جامعه از سوی معلم تربیت می شوند و بشریت با تلاش معلم به شکوفایی وبالندگی علمی رسیده است.


این جشن که با حضور و تقدیر از معلمان نمونه استان مرکزی برگزار شد، با اجرای گروه های سرود دانش آموزی همراه بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 364789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha