صدقه پنهانی آتش غصب پروردگار را خاموش می کند

آیت الله جاودان با اشاره به اثرات انفاق در راه خدا گفت: صدقه پنهانی آتش غصب پروردگار را خاموش می کند.<BR> <BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله جاودان، مدرس و استاد اخلاق در جلسه درس اخلاق خود گفت: کسی که ولایت امیرالمومنین را دارد پا جای پای وی می گذارد و از وی در تمام مسایل تبعیت می کند.

وی افزود: در قرآن آمده است کسانی که اموال خود را در شب و روز و به صورت آشکار و پنهان انفاق می کنند اجرشان نزد پروردگارشان است یعنی اینکه بهشت آنها لقا و جوار پروردگار است، پس نه خوف و نه حزنی برای آنها وجود دارد.

آیت الله جاودان با اشاره به اثرات انفاق در راه خدا گفت: در روایت داریم که کسی که به صورت پنهانی در راه خدا انفاق کند آتش غصب پروردگار را خاموش می کند. همچنین در روایت داریم که مومن باید از خودش برای خودش مصرف کند یعنی از وقت و پول و دیگر سرمایه های خود برای روزهایی مصرف کند که بی پایان اند.

این مدرس اخلاق با اشاره به ثواب قرائت سوره ص در شب های جمعه گفت: در روایت آمده است که کسی که تمام شب جمعه را بخوابد در روز قیامت فقیر محشور می شود و همانگونه که رسول الله فرموده است قسم به آن کسی که جان محمد در دست اوست بعد از دنیا دیگر هیچگونه عذرخواهی پذیرفته نمی شود، در نتیجه باید به کفر روزهای بلند نیازمندی خود بود.

وی ادامه داد: انسان در طول زمان به دلیل فراموشی و یا عادت های غلط دچار اشتباهاتی در نماز و احکام خود می شود، به همین دلیل باید چند وقت یک بار مسایل خود را نزد کسی که مطلع است عرضه کند و در صورت وجود اشتباه آن را تصحیح کند.

آیت الله جاودان با اشاره به روایتی از نهج البلاغه گفت: حضرت در این روایت می فرماید انسان هایی هستند که از تمام غصه ها مگر یک غصه خلاص شده اند؛ آنها لباس های شهوت را از تن خود به در کرده اند؛ علمای اخلاق می گویند اگر انسان در تمام شبانه روز مشغول خوشگذرانی باشد دیگر نمی تواند به راحتی از آنها دل بکند.

این مدرس اخلاق با اشاره به استقامت در راه خدا گفت: انسان باید سال ها در راه کنترل شهوات زحمت بکشد تا مشمول این حدیث قدسی شود که خداوند می فرماید اگر بدانم که آنچه بر بنده ام قالب است اشتغال به من است شهوتش را به دعا و مناجات خودم انتقال می دهم که در این صورت است که بنده دیگر در بند شهوات نخواهد بود و تنها و تنها غصه رسیدن به پروردگار وجودش را فرا می گیرد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 36488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha