اعتکاف بستر اشاعه ارزش ها در جامعه است

خبرگزاری شبستان: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت، اعتکاف را بستری مناسب جهت اشاعه ارزش های دینی در جامعه خواند و گفت: این آیین معنوی زمینه ساز بازگشت ‏به قرآن و معنویت در جامعه است.

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: اعتکاف فرصتی مغتنم جهت ارتقای ارزش های دینی و قرآنی در جامعه است.


وی با گرامیداشت اعیاد و مناسبت های ماه رجب، افزود: ماه رجب ماه استغفار و بازگشت به ارزش های الهی و توبه است.


حجت الاسلام گراوند، با اشاره به نقش اعتکاف در اشاعه معنویت در جامعه، اظهار داشت: این آیین معنوی بستر اشاعه ارزش ها در جامعه است.


وی با بیان اینکه آیین معنوی اعتکاف زمینه ساز بازگشت ‏به قرآن و معنویت در جامعه است، تصریح کرد: آیین اعتکاف بستری برای اندیشه، تفکر و خرد ورزى است.


حجت الاسلام گراوند، با بیان اینکه اعتکاف فرصت خود سازى و بازگشت به معنویت است، افزود: این آیین معنوی در سال های اخیر مورد استقبال گسترده مردم بخصوص قشر جوان جامعه قرار گرفته است.


وی با اشاره به دسیسه های فرهنگی دشمنان، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده جوانان از آیین اعتکاف باید با ارتقای برنامه های فرهنگی از این فرصت برای توانمند سازی نسل جوان و ارتقای بصیرت آنان در برابر دسیسه های دشمنان بهره گرفته شود.


حجت الاسلام گراوند، با بیان اینکه نام نویسی آیین اعتکاف در این شهرستان آغاز شده است، گفت: برنامه های دینی و فرهنگی و قرآنی مختلف جهت برگزاری در آیین اعتکاف این شهرستان تدوین شده است.


وی ادامه داد: اعزام مبلغین و مبلغات به مساجد مجری اعتکاف، اعزام مداح و سخنران، برگزاری جلسات قرائت قرآن کریم و ادعیه، نظارت و سرکشی از مساجد محل برگزاری مراسم اعتکاف و توزیع بسته های فرهنگی از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی این شهرستان در ایام برگزاری اعتکاف است.


رئیس تبلیغات اسلامی کوهدشت، اظهار کرد: همچنین با همکاری مربیان قرآنی این شهرستان طرح "با قرآن در زلال اعتکاف"ویژه معتکفین و با هدف صحیح خوانی قرائت نماز در مساجد شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 364955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha