برگزاری دومین جشنواره بهار نارنج در لنگرود

خبرگزاری شبستان: معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان از برگزاری دومین جشنواره بهار نارنج، جمعه(19 اردیبهشت)در شهرستان لنگرود خبر داد.

حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: دومین جشنواره بهار نارنج جمعه(19 اردیبهشت) در شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

 

وی زمان برگزاری این جشنواره را از ساعت 16الی 19 عصر در کارخانه چایسازی لنگرود اعلام کرد و افزود: اجرای موسیقی سنتی، مراسم و آیین‌های جمع آوری و عرق گیری بهار نارنج، تهیه مربای بهار نارنج، پخت آش محلی، تهیه و پخت شیرینی مخصوص لنگرود و تهیه چای خشک از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.

 

آذرپور هدف از برگزاری این جشنواره را احیاء آداب و رسوم بومی و محلی اعلام کرد و اظهار کرد: این جشنواره با اجرای بازی‌های بومی و محلی و موسیقی سنتی همراه است.

 

گفتنی است، بهار نارنج دارای خواص دارویی فراوانی است و اثرات درمانی بهار نارنج بر روی سیستم عصبی بدن، آرامش‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد.

  

همچنین بهار نارنج در تقویت معده بسیار مؤثر است و تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد و برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم بهار نارنج را توصیه می‌کنند. اشتهاآور و ضد سرفه نیز است و در تسکین ناراحتی‌‌های سینه و تپش قلب مؤثر است.

 

لازم به ذکر است، این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با همکاری شهرداری کومله و حمایت کارخانه چای شهدای کومله برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 365184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha