اختصاص 11 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در سال جاری نزدیک به 11 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود برای عرصه های 12 گانه بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حمیدرضا اله بداشتی پیش از ظهر امروز (16 اردیبهشت) در نشست خبری که در سالن جلسات شهید آوینی برگزار شد، بیان کرد: راهبرد سال جاری به بحث فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اختصاص دارد و در همین راستا سازمان بسیج سازندگی در حوزه های سه گانه فعالیت خود را اجرایی و عملیاتی می کند.
 

وی ادامه داد: نخستین حوزه، اردوهای جهادی و طرح هجرت است که اردوهای یک، سه، هفت و 12 روزه دانشجویی برگزار می شود که در تعطیلات نوروز 93 دانشجویان و بسیجیان در نقاط محروم و کم برخوردار حضور یافته و خدمات پزشکی، حمایتی و هماهنگی برای اجرای پروژه های عمرانی و آموزشی داشتند.
 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی با توجه به راهبرد سال، سمت و سویش به سوی اقتصاد مقاومتی است و در این راستا نیز اقداماتی دارد به طوری که حوزه دوم فعالیت این مجموعه، اقتصاد مقاومتی است.
 

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی کمک به عرصه تولید می کند که در سال گذشته پنج عرصه برای این منظور مورد توجه قرار گرفت و در سال جاری عرصه های تولیدی اقتصادی مقاومتی به 12 عرصه شامل تولید ماهی گرمابی و سردآبی، تولید قارچ، کود ورمی کمپوست، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، کارگاه های کوچک و زودباده، پرورش زنبور عسل، تولید ماکیان، پرورش شترمرغ، پرورش گوسفند بومی و داربستی کردن انگور است.
 

اله بداشتی اعلام کرد: در اولویت نخست ما بسیجیان و سپس آحاد مردم می توانند از این عرصه ها بهره مند شوند و تسهیلاتی نیز برای عملیاتی کردن عرصه ها به صورت وام قرض الحسنه از یک تا 10 میلیون تومان و وام عقود از یک تا 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 

وی توضیح داد: در سال گذشته 6.2 میلیارد تومان وام قرض الحسنه و عقود برای تولید در عرصه های ماهی سردآبی، کود ورمی کمپوست، مرغ بومی، قاچ و ماکیان اعطا و همچنین آموزش لازم نیز در این راستا ارائه شد.
 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری نیز نزدیک به 11 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود برای عرصه های 12 گانه در راستای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.
 

وی تأکید کرد: هدفمند کردن تعاونی ها در راستای استفاده تولیدکنندگان از بازار هدف از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است
 

اله بداشتی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در مناطق محروم گفت: حوزه سوم فعالیت این نهاد در بخش عمرانی است که برای رفع محرومیت در روستاها و برای کمک به دولت در راستای سازندگی کشور صورت می گیرد و اقدام دیگر سازمان نیز در حوزه فعالیت عمرانی تملک دارایی است که با هماهنگی استانداری، فرمانداری، بخشداری، دهیاری و شورای روستا انجام می شود.
 

وی افزود: ما برای کمک به مردم در عرصه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه در نقاط دوردست فعالیت داریم که این فعالیت در حوزه راه روستایی، آبرسانی، ساخت مسجد، غسالخانه، تعمیر آستان مقدس امامزادگان، خانه عالم و غیره است.
 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در واقع برنامه محور بودن، عملیاتی و اجرایی بودن و حرکتی منطبق بر فرهنگ و تفکر بسیجی رویکرد اقدامات بسیج سازندگی است که با هدف ایجاد اشتغال، کمک به عمران و رفع محرومیت صورت می گیرد و می کوشیم که بتوانیم انتظارات رهبری را برآورده کرده و موجب عمق بخشی و کارآمدی نظام باشیم.
 

وی یادآور شد: البته فعالیت بسیج سازندگی در پهنه فرهنگی است و نگاه این سازمان به فعالیت های عمرانی، خدماتی و بهداشتی با نگاه فرهنگی است و به عنوان شاخص اصلی در سازمان است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 365344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha