دین اسلام انسان محور است/ برگزاری 22 مانور امداد و نجات در خوزستان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، برگزاری 22 مانور امداد و نجات را از جمله برنامه های این سازمان در هفته هلال احمر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، امروز(16 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه، جمعیت هلال احمر استان دچار فقر لجستیکی و مالی و نیروی انسانی است، گفت: متاسفانه در این زمان تنها از 40 درصد جمعیت هلال احمر خوزستان استفاده می شود و برای 60 درصد مابقی نیاز به نیروی انسانی و مالی داریم.

 

وی با اشاره به تخفیف ارائه خدمات این سازمان در هفته هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان دارای یک مرکز توان بخشی است که ما درصدد هستیم تا امکانات و خدمات این مرکز را ارتقا دهیم.

 

وی مفاهیمی همچون؛ بی طرفی، استقلال، بی غرضی، بشر دوستی، جهان شمولی، یگانگی و خدمت داوطلبانه را از جمله اصول هفتگانه صلیب سرخ و هلال احمر برشمرد و افزود: محوریت نهایی این هفت اصول انسان ها هستند به همین منظور فعالیت های ما انسان محور هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، با بیان اینکه دین اسلام یک دین انسان محور است تصریح کرد: فعالیت های جمعیت هلال احمر را نمی توان از اصول و مبانی اعتقادی جدا کرد.

 

وی اظهار داشت: حوزه داوطلبان، جوانان و امداد و نجات از جمله حوزه های فعال استان هستند که فعالیت های خود را در غالب کمک رسانی به مناطق محروم ارائه می دهند.

 

خدادادی، با تاکید به اینکه درآمدهای این سازمان بر اساس پتانسیل های موجود باید افزایش یابد، عنوان کرد: به طور حتم همکاری با کارشناسان متخصص و فعالیت های فرابخشی می تواند در افزایش توانمندی های جمعیت هلال احمر استان موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به خسارت های وارده به استان در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: ایثارگران و امدادگران واقعی در جامعه ما شهدا هستند و ما باید همیشه محوریت کار خود را الگو برداری از این افراد قرار دهیم.

 

وی تاکید کرد: در هفته هلال احمر یک مانور امداد و نجات در راستای آمادگی و سنجش نیروها برگزار می کنیم که به طور حتم یکی از تاثیرات این مانور افزایش کیفیت برنامه های آموزشی جمعیت هلال احمر است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، ادامه داد: در حال تلاش هستیم تا بتوانیم یک برنامه آموزشی در راستای ارائه کمک های اولیه با همکاری اورژانس دانشگاه علم پزشکی اهواز در این هفته برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به بخش امداد و نجات هوایی، بیان کرد: استان خوزستان اقلیم جغرافیایی خاص دارد و دارای بعضی نقاط صعب العبور و برفگیر است به همین دلیل باید بتوان ارائه خدمات اورژانس هوایی را ارتقا داد.

 

وی اذعان داشت: باید بر اساس شاخصه های سازمان جمعیت هلال احمر فاصله بین دو ایستگاه امداد و نجات 35 کیلومتر باشد و بر اساس همین شاخص استان خوزستان به 12 پایگاه امداد و نجات دیگر نیازمند است.

 

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: در حال تلاش هستیم تا با همکاری هییت کوهنوردی استان پایگاه امداد و نجات کوهستان را احداث کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری 22 مانور در هفته هلال احمر در تشریح سایر نامه های این سازمان گفت: در روز 21 اردیبهشت ماه دیدار مسئولان این سازمان با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در سراسر استان، برپایی کاروان‌های سلامت در مناطق محروم، پیش بینی شده است.

 

وی افزود: طرح غربالگری داشن آموزان مقطع ابتدایی، اهدای بسته‌های نوشت افزار به ایتام، افتتاح کانون‌های جوانان و خانه‌های داوطلبی در استان، برگزاری پروژه‌های حمایت از اهدای خون در سراسر استان و بازدید از پروژه‌های عمرانی با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی از برنامه‌های روز 22 اردیبهشت ماه است.

 

خدادادی، برگزاری همایش استانی تجلیل از امداد گران، جوانان و داوطلبان نمونه را از جمله برنامه های این سازمان در هفته هلال احمر برشمرد و اضافه کرد: در این همایش از فعالان نمونه میزبانی کاروان های راهیان نور نیز تجلیل به عمل می آید.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 365438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha