کمک 6 میلیارد ریالی خیرین به مددجویان زنجانی

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از کمک 6 میلیارد ریالی خیرین به مددجویان این نهاد در خانه انفاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، رضا حسنلو، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: خانه انفاق یک مرکز نیکوکاری است که دو سال قبل در راستای تسهیل امور خیرین و حامیان ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب طرح اکرام ایتام 360 حامی جذب و 429 یتیم واگذار شد، بیان کرد: در این راستا 4 میلیارد و 365 میلیون و 245 هزار ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به جمع‌آوری 43 میلیون و 722 هزار ریال کمک مردمی در طرح آزادسازی زندانیان تصریح کرد: این مبلغ از سوی 9 حامی برای آزادسازی زندانیان اهدا شد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 51 میلیون و 357 هزار ریال فطریه عام در خانه انفاق توضیح داد: همچنین طی مدت مذکور 4 میلیون و 527 هزار ریال فطریه سهم سادات و 50 میلیون ریال نیز کفاره جمع‌آوری شده است.

 

حسنلو توزیع 98 عدد صندوق صدقه را از دیگر کارکردهای خانه انفاق طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این مدت 53 میلیون و 612 هزار ریال صدقه در خانه انفاق جمع‌آوری شد.

 

وی در ادامه با اشاره به جذب 16 حامی و جمع‌آوری 164 میلیون و 919 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح شفا طی سال گذشته اظهار داشت: طی این مدت 58 میلیون و 717 هزار ریال کمک مردمی در طرح کوثر جمع‌آوری شد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود جمع‌آوری 7 میلیون و 376 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح رضوان و 128 میلیون ریال در قالب طرح محسنین را نیز از دیگر کارکردهای خانه انفاق اعلام کرد و ابراز داشت: سال گذشته 32 حامی در قالب طرح محسنین جذب و 34 فرزند نیز در این طرح واگذار شد.

 

این مسئول همچنین با اشاره به جمع‌آوری 10میلیون و 500 هزار ریال نذورات مردمی در خانه انفاق زنجان تصریح کرد: سال گذشته در قالب حج فقرا نیز 14 میلیون و 696 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

 

حسنلو با اشاره به اینکه سال گذشته برای اطعام و افطار نیازمندان و مددجویان امداد 56 میلیون و 115 هزار ریال کمک مردمی در خانه انفاق جمع‌آوری شد، اظهارکرد: طی این مدت 3 میلیون و 71 هزار ریال در طرح صدقه برای سلامتی امام زمان (عج)، 2 میلیون و 50 هزار ریال در طرح رد مظالم و 5 میلیون و 599 هزار ریال نیز در قالب کمک به مناطق محروم جمع‌آوری شد.

 

وی همچنین با اشاره به جذب هشت نیروی افتخاری در خانه انفاق و جذب پنج حامی در قالب طرح ماعون اضافه کرد: سال گذشته در طرح احسان تاج گل نیز 11 میلیون و 110 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان مبلغ کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری سال گذشته را 431 میلیون و 301 هزار ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت در طرح جشن عاطفه‌ها نیز 26 میلیون و 271 هزار ریال و در قالب طرح احسان حسینی 13 میلیون و 299 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

 

این مسئول در ادامه جمع‌آوری 27 میلیون و 540 هزار ریال کمک و جذب 11 حامی و واگذاری سه فرزند در قالب طرح یاسین را از کارکردهای این مرکز طی سال گذشته بیان کرد وافزود: سال گذشته به ترتیب در قالب طرح احسان زائر، کمک به زلزله زدگان، احسان دانش‌آموز، طرح طاها و در قالب نذر، 124 هزار ریال، 26 میلیون و 528 هزار ریال، 148 هزار ریال، یک میلیون ریال و 5 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

 

حسنلو در پایان مبلغ کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده در این مرکز را طی سال گذشته 422 میلیون و 256 هزار ریال اعلام و تصریح کرد: در مجموع طی سال گذشته پنج میلیارد و 987میلیون و 911 هزار ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شد.

 

وی با تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری مطلوب در طرح‌های اجرایی کمیته امداد در خانه انفاق زنجان از آنها خواست درسال جاری نیز امداد را در خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف همراهی کنند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 365969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha