نمایشگاه بین‌ المللی صنایع دستی در اهواز برپا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، از برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در اهواز خبر داد.

افشین حیدری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، از برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در اهواز خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز گفت: این نمایشگاه آبان امسالبا حضور کشورای حوزه خلیج فارس برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه با همکاری معاون صنایع دستی کشور در حال رایزنی با کشورهای شرکت کننده هستیم، افزود: در این نمایشگاه در صدد هستیم صنایه دستی خوزستان را برای سرمایه گذاری به کشورهای خلیج فارس معرفی کنیم.

 

وی از دیگر اقدامات این نمایشگاه را انعقاد قرارداد و تفاهم ‌نامه، عنوان کرد و ادامه داد: بناست نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی خوزستان به عنوان جشنواره ثابت سالانه در دستور کار استان قرار داشته باشد و در تقویم نمایشگاه ‌های بین ‌المللی کشور به ثبت برسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، یاد آور شد: سال گذشته نیز دو نمایشگاه صنایع دستی به صورت ملی و با حضور هنرمندان استان های مختلف کشور در اهواز برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود از بهبود اعتبارات میراث فرهنگی خوزستان خبر داد و اذعان داشت: سال ‌91 اعتبارات خوزستان در بخش استانی کمتر از 20 میلیارد ریال بود ولی در سال‌ 92 به بیش از 260 میلیارد ریال اعتبار دست یافتیم.

 

حیدری، با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای میراث فرهنگی خوزستان بی‌سابقه بوده، خاطر نشان کرد: در تلاشیم امسال نیز اعتبارات استانی را با رشد زیادی همراه کنیم و این مسئله در افزایش سهم اعتبارات ملی نیز مؤثر خواهد بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 366126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha