مهارت‌های زندگی سواد زندگی است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مهارت های زندگی سواد زندگی است، گفت: مردم برای ارتقاء سواد زندگی خود بیش‌ترین هزینه را می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی رضا خوارکیان، مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی اظهار داشت: مهارت‌های زندگی سواد زندگی است.


وی با بیان اینکه آمار فروش محصولات مکتوب و چند رسانه ای این موسسه حاکی از آن است که مردم بیش‌ترین هزینه خود را صرف خرید محصولات حوزه خانواده و هویت کرده‌اند، تصریح کرد: همانگونه که مردم حاضرند برای ارتقای مهارت‌های زندگی هزینه کنند مسئولان و متولیان نیز باید برای توسعه سواد زندگی مردم سرمایه‌گذاری کنند تا سواد زندگی افراد جامعه افزایش پیدا کند.


وی با تاکید بر اینکه با افزایش سطح سواد زندگی مردم سواد سرمایه‌های اجتماعی نیز ارتقا پیدا می کند، ابراز داشت: تمام کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم به نوعی زندگی کردن است بنابراین مهارت‌های زندگی به ما کمک می‌کند تا بستری مناسب برای سایر مهارت‌ها از قبیل همسرگزینی، همسرداری و فرزندپروری داشته باشیم.


وی با بیان اینکه این موسسه طی سال گذشته حدود 400 هزار محصول مکتوب و چند رسانه‌ای را به فروش رسانده است، افزود: پر فروش‌ترین محصولات در حوزه مهارت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی بوده است.


مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی اذعان داشت: این موسسه با انتشار کتاب‌های مختلف در حوزه علوم اجتماعی و علوم دینی سعی کرده ارتباط خوبی را با جوانان، خانواده‌ها و تشکل های اجتماعی و فرهنگی کشور برقرار کند.


خوراکیان گفت: کتاب‌های «مهارت های خانوادگی- همسرداری»، «مهارت‌های ارتباطی- اجتماعی»، «مهارت‌های ذهنی – شناختی» پر فروش‌ترین محصولات این موسسه بوده است.


وی در همین زمینه با بیان اینکه از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی 56 عنوان کتاب در حوزه «علوم اجتماعی» روانه بازار نشر شده است، گفت: این موسسه در سال گذشته 86 عنوان کتاب را منتشر کرده است که از این تعداد 56 عنوان در حوزه علوم اجتماعی و 30 عنوان دیگر در حوزه علوم دینی بوده است.


وی خاطرنشان کرد: 65 درصد کتاب‌های تولیدی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در حوزه علوم اجتماعی بوده است که این کتاب ها در قطع های پالتویی و خشتی کوچک به چاپ رسیده است.


خوراکیان اذعان داشت: «جوان و خانواده»، «جوان و فرهنگ» و «جوان و هویت» محور اصلی کتاب های منتشر شده در حوزه علوم اجتماعی است که در بخش «جوان و خانواده»، روابط همسران، تربیت فرزند و موضوعات پیش از ازدواج مورد بررسی قرار گرفته است.
 

پایان پیام/

کد خبر 367019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha