مدیریت جهادی، حلقه مفقوده توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست هم اندیشی با مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان ﮔﻔﺖ: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند مدیریت جهادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حسین ثابت قدم وحید، در این نشست ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اھﻤﯿﺖ و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻗﺮآن در اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ اظهارداﺷﺖ: ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ در ﭘﯿﺮوزی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﻧﻘﺶ اﺳﺎﺳﯽ داﺷﺖ اﻣﺮوز ﻧﯿﺰ در ﺗﺜﺒﯿﺖ و اﺳﺘﻤﺮار اﻧﻘﻼب ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﮐﺘﺎب آﺳﻤﺎﻧﯽﻣﺤﻮر ﺑﺎﺷﺪ.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ اﺑﺘﺪا ظﺮﻓﯿﺖ ھﺎی اﯾﻦ ﺣﻮزه را ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﺮد و ﺳﭙﺲ ﺑﺮای اﺟﺮاﯾﯽ ﮐﺮدن اھﺪاف ﻗﺮآﻧﯽ اﻗﺪام ﻋﻤﻠﯽ اﻧﺠﺎم داد چرا که ﻗﺮآن ﮐﺘﺎب ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ اﺳﻼم و ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن اﺳﺖ و ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﺮھﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺳﯿﺎﺳﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ در آن ﻣﻄﺮح ﺷﺪه اﺳﺖ.


ثابت قدم وحید ﮔﻔﺖ: ﻧﯿﺎز اﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻗﺮآﻧﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺻﺤﺎب ﻗﺮآن را ﺑﺎ ھﻢ ھﻤﺎھﻨﮓ و ھﻤﺮاه ﮐﻨﯿﻢ ﭼﺮا ﮐﻪ در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ھﺎی ﻗﺮآن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ.


سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در راستای توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی نیازمند برنامه ریزی درست هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا با برپایی دوره های آموزشی برای مربیان موسسات قرآنی به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان کمک کنیم.


حجت الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به رسالت خطیر مربیان قرآن در امر تدریس اظهارداشت: مدرس و مربی خوب کسی است که ذوق تدریس داشته باشد در حالی که با این مهم می تواند فعالان خوبی را در حوزه قرآن و عترت پرورش دهد.


وی رویکرد اصلی و محوری در سال جاری را بحث آموزش اعلام کرد و گفت: در همین راستا در تلاشیم تا با برپایی دوره های آموزشی مربیان را تقویت و از ظرفیت آنها که به عنوان مربیان بومی هستند برای برنامه ها و فعالیت های قرآنی استفاده کنیم.


کارشناس مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه افزود: تلاش می کنیم تا به سراغ کیفیت دادن و ارتقای سطح کیفی آموزش در موسسات فرهنگی قرآن و عترت حرکت کنیم.


حجت الاسلام احمد محمدی به پیش نویس طرح نخبه پروری یادگاران مهر دراستان اشاره و اظهار امیدواری کرد: با تدوین این طرح در استان شاهد توسعه و تعمیق فعالیت های قرآنی در استان باشیم.


وی خاطرنشان کرد: 17 موسسه فرهنگی قرآن و عترت با 120 مربی و فعال قرآنی در خراسان شمالی در حال فعالیت هستند.


در ادامه اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و به عملیاتی رساندن طرح نخبه پروری یادگاران مهر پرداختند که تدوین جدول زمانبندی در راستای برپایی جلسات قرآنی در شهرستانها و برپایی دوره های آموزشی برای مربیان قرآنی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 367590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha