کمبود آب یزد در شبانه روز به 1200 لیتر رسید

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل آبفای استان یزد گفت: یزد در شبانه روز با 1200 لیتر کمبود آب روبرو است که تنها1000 لیتر آن از طریق خط لوله انتقالی تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مدیر عامل آبفای استان یزد بعد از ظهر امروز در جلسه پیرامون مسائل آب که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و برخی دیگر از مدیران استان برگزار شد گفت: در حال حاضر با کمبود روزانه 1200 لیتر آب در شهرستان یزد مواجه هستیم که تنها 1000 لیتر آن از طریق شبکه آب انتقالی تامین می شود.


وی میزان آب مصرفی روزانه شهرستان یزد را 2 هزار و دویست و هفتاد لیتر اعلام کرد و افزود: این در حالیست که جمعا در شهر یزد با در نظر گرفتن کلیه آب های موجود و چاه های در اختیار بخش خصوصی 1500 لیتر در ثانیه شامل 1000 لیتر در ثانیه آب مطلوب، 300 لیتر در ثانیه آب نسبتا مطلوب و 200 لیتر در ثانیه ظرفیت چاه های بخش خصوصی، آب شرب وجود دارد.


مدیر عامل آبفای استان یزد تصریح کرد:200 لیتر آب باقی مانده از آبی با کیفیت نازل تر جبران می شود.


وی با بیان اینکه در گذشته استان یزد از 80 درصد آّ انتقالی بهره مند می شد اضافه کرد: داین میزان در سال جاری به 50 درصد کاهش یافته است.


وی خواستار اجرایی شدن طرح پلیس آب در استان شد و گفت:از طریق این طرح می توان با افرادی که در زمینه مصرف آب زیاده روی می کنند برخورد کرد.


سید محمد رضا سید حسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این جلسه بر لزوم برنامه ریزی جهت پشت سر گذاشتن تابستانی بدون دغدغه کمبود آب در استان تاکید کرد و گفت: مقوله کمبود آب در استان یزد یک واقعیت است که با آن مواجه هستیم و باید راهکارهای رفع آن، اندیشیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار پیش رو در زمینه تامین آب چند روزه شهر یزد در مواقع بحرانی باید مورد بررسی جدی قرار گیرد، اظهار داشت: در این راستا باید با فرهنگسازی ، استفاده از کولرهای گازی به جای کولرهای آبی و همچنین برخورد با افراد پرمصرف زمینه های کاهش مصرف آب را در استان فراهم کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر معرفی ادارات پر مصرف و استفاده از آبیاری قطره ای در آبیاری ادارت و نهاد های دولتی استان تاکید کرد و افزود: گزارش تحلیلی میزان تفاوت مصرف آب در صورت استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در اسرع وقت تهیه و به این معاونت ارائه گردد.
 

پایان پیام/

کد خبر 368350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha