معرفی یزد به عنوان شهر نمونه گردشگری Oicدر سال 2017

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از معرفی شهر یزد به عنوان شهر نمونه گردشگری Oic در سال 2017 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سیدمحمدرضا سید حسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ظهر امروز (29 اردیبهشت ) در نشست کار گروه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به معرفی شهر یزد به عنوان شهر نمونه گردشگری Oic در سال 2017 گفت: این انتخاب فرصت مناسب برای معرفی شهر و استان یزد به کشورهای عضو Oic و حتی سایر کشورهای جهان می باشد.


وی بر لزوم برنامه ریزی جهت استفاده حداکثری از این فرصت تاکید کرد و افزود: کشورهای اسلامی در بحث گردشگری به دنبال آیتم های خاصی می باشند که ما باید با شناسایی آن آیتم ها در صدد تقویت آنها باشیم.


سید حسینی با اشاره به اقدام خوب انجام شده در ایام عید در نارین قلعه میبد مبنی بر بازسازی داستان های تاریخی مربوط به ابنیه تاریخی موجود گفت: بازسازی این داستان ها می تواند تاثیر زیادی بر جذب گردشگران داشته باشد.


وی از صنایع دستی استان به عنوان یک فرصت برای جذب گردشکران خارجی یاد کرد و افزود: باید در فرصت باقی مانده نسبت به توسعه کمی و کیفی صنایع دستی در استان توجه ویژهای صورت گیرد.


این مقام مسئول پیشنهاد کرد که در این رابطه کمیته ای زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تشکیل شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به تغییر رویکرد شوراهای شهر و شهرداری ها از بلوارمحور،سیمان محور و... به سمت فرهنگ محور تصریح کرد: این بسیار امیدوار کننده است که آنها اکنون به دنبال زیباسازی شهری و فرهنگسازی در سطح شهرها هستند.


وی با اشاره به ثبت یکهزار و 520 هکتار بافت قدیمی در استان گفت: متاسفانه در طول این سال ها بخشی از این بافت ارزشمند به دلایل مختلفی از جمله عوامل انسانی و طبیعی از بین رفته است که در این بین نقش عوامل انسانی مشهودتر است.


سید حسینی نسبت به روند ویرانی در بافت قدیم شهرهای این استان هشدار داد و گفت: طی چند سال اخیر حدود 200 هکتار از محدوده بافت قدیم شهرهای استان ویران شده است.


وی در ادامه با گلایه ازاعمال برخی محدودیت ها برای ورود اتوبوس های حامل گردشگران از سوی راهنمایی و رانندگی خواستار برنامه ریزی هرجه بهتر راهنمایی و رانندگی در خصوص تسهیل در رفت و آمد مسافران خارجی شد.


سید حسینی در این نشست درباره بیمارستان شهید رهنمون در هسته مرکزی شهر یزد هم گفت: این بیمارستان هرچند مطابق مصوبات قانونی در دست ساخت است، اما با توجه به شبکه محدود دسترسی در مرکز شهر، پس از بهره برداری باعث سنگینی ترافیک در این قسمت شهر می شود.


وی با اشاره به نمای نامتعارف این بیمارستان با بفات موجود اظهارداشت: با پیگیری های صورت گرفته تا حدودی به برخی اصلاحات در پروژه نزدیک شده ایم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 368973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha