مهدهای کودک استان مرکزی الکترونیکی شد

خبرگزاری شبستان: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی از اجرای شبکه گسترده الکترونیک در مهدهای کودک استان مرکزی خبر داد.

آذردخت همتا، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اجرای این طرح به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این سامانه در راستای نظارت، دسترسی و تعامل مهدهای کودک با سازمان بهزیستی و خانواده‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.


وی با بیان اینکه اجرای شبکه گسترده الکترونیک مهدهای کودک راهی برای ارتباطات سریعتر و به روز است، ادامه داد: در این شبکه هر مهد کودک یک سایت مخصوص خود دارد که در آن سایت اطلاعات کودک، عکس ها و فعالیت های انجام شده توسط کودک، کلاس های آموزشی که برای کودکان گذاشته می شود، برنامه های در حال اجرا و برنامه های آینده مهد را در آن قرار می دهند.


همتا افزود: در این سایت والدین، مربی، مدیر و همچنین مسئولان بهزیستی به آن دسترسی داشته و از این طریق علاوه بر اطلاع رسانی سریع تر، ارتباطات نیز موثرتر می شود.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه مربیان مهدهای کودک نقش موثری در تربیت آموزش و نگهداری نونهالان جامعه دارند، ادامه داد: با پیوستن مهدهای کودک استان به شبکه مهد کودک‌های الکترونیکی روند اجرایی برنامه‌ها و امور کودکان در سازمان بهزیستی کشور در راستای ارسال بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و فرم‌ها آسان‌تر می‌شود.


همتا افزود: این سامانه همچنین در برقراری ارتباط و تعامل بیشتر خانواده‌ها با مهدهای کودک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از این سامانه الکترونیک مهد کودک با مدیران مهد ارتباط داشته باشند و با استفاده از این سامانه با برنامه‌های آموزشی در مهدهای کودک آشنا شوند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به پیشرفت روز تکنولوژی و حرکت پر شتاب جوامع بشری، افزود: ما نیز باید در همه زمینه ها به این تکنولوژی دست یابیم که در این راستا مهدهای کودک نیز باید همگام با جامعه پیش روند.


وی به فعالیت 125 مهد کودک و روستا مهد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد مهد فعال در استان 50 مهد، روستا مهد هستند و 364 مربی در این مهدها وظیفه آموزش نونهالان را بر عهده دارند.
 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به تعداد مربیان و پرسنل مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 580 نفر در این تعداد مهد به فعالیت می پردازند که به منظور ارتقاء سطح علمی مربیان مهدهای کودک، سازمان بهزیستی دوره‌های آموزشی در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و حرفه‌ای را برای مربیان مهدها برگزار می‌کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 369159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha