وجود 1300دانش آموز بازمانده از تحصیل/کمبود مدارس در سایت های مسکن مهر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در این استان اسامی 1300 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل استخراج شده است، گفت: از این تعداد 400 نفر در سال جاری شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عباس لامعی امروز(30 اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: آموزش و پرورش بر اساس طرحی درصدد شناسایی و پوشش دانش‌آموزان 6 تا 12 سال در پایه‌های مختلف تحصیل که به هر شکلی از تحصیل بازنمانده‌اند، است.



وی افزود: این طرح در دو استان کرمانشاه و خراسان جنوبی به صورت پایلوت انجام می‌شود.



مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در این استان اسامی 1300 دانش‌آموز بازمنده از تحصیل و ترک تحصیل استخراج شده است، گفت: از این تعداد 400 نفر در سال جاری شناسایی شده‌اند.



لامعی با اشاره به اینکه تاکنون 120 میلیون تومان برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هزینه شده است، تاکید کرد: با اجرای درست این طرح در استان، این طرح در سطح ملی نیز اجرایی خواهد شد.



وی اجرای درست این طرح را نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، اداره بهزیستی، اداره ثبت احوال، کمیته امداد و اداره عشایری در این زمینه باید اطلاعاتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.



مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی به کمبود مدارس در سایت مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در سه شهرستان بیرجند، فردوس و سرایان این مشکل بیشتر است.



لامعی با بیان اینکه 23 هزار و 277 مسکن مهر در این سه شهرستان ساخته شده، ادامه داد: پیش بینی می‌شود 18 هزار و 622 دانش‌آموز در مسکن‌های مهر این سه شهر ساکن شوند.



تحصیل 75 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش جذب تمام کودکان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل است.

 


طاهره حمیدی از وجود یک هزار و 241 آموزشگاه دوره ابتدایی با 4 هزار و 559 کلاس در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: حدود 75 هزار دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.



وی بیان کرد: 59 درصد معلمان این مدارس مرد و 41 درصد آنها زن هستند که 58 درصد آنها مدرک لیسانس دارند.



طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در خراسان جنوبی؛ نیازمند 500 میلیون اعتبار

معاون آموزش ابتدایی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح انسداد مبادی بی‌‌سوادی، عنوان کرد: جذب تمامی دانش‌آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی، تعمیم دوره پیش دبستانی به مناق حاشیه شهر و عشایر و روستاها، ارتقای کیفیت آموزش و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دوره ابتدایی از جمله اهداف این طرح است.



حمیدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در استان 500 میلیون تومان نیاز است، تاکید کرد: باید فرمانداران و بخشداران ملزم به همکاری و شناسایی این گروه به آموزش پرورش شوند.




پایان پیام/

کد خبر 369239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha