دومین همایش بین المللی دست کند ایران در همدان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، از برگزاری دومین همایش بین المللی دست کند ایران اردیبهشت ماه سال آتی در همدان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بعدازظهرامروز(30 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: دومین همایش بین المللی دست کند ایران با حضور باستان شناسان مطرح ملی و بین المللی اردیبهشت ماه سال آتی در همدان برگزار می شود.
 

وی با بیان اینکه به دنبال آثار اکتشافی در منطقه خورزنه هستیم، افزود: با همت گروه باستان شناسی از دانشگاه آزاد همدان منطقه خورزنه مورد کاووش قرار می گیرد.
 

وی با بیان اینکه منطقه خورزنه در مسیر سد اکباتان همدان قرار دارد، تصریح کرد: بسیاری از آثار تاریخی در این منطقه متعلق به دوران اشکانی است.
 

اختصاص هزار جلد کتب باستان شناسی در دانشگاه آزاد همدان
رویا تاجبخش، رئیس کتابخانه دکتر آذرنوش نیز گفت: هزار جلد کتب و پایان نامه تخصصی باستان شناسی که متعلق به دکتر آذرنوش بوده به دانشگاه آزاد همدان اختصاص داده شده است.
 

وی افزود: همچنین مجموعه مقالات دکتر اذرنوش باستان شناس ایرانی در کتاب حاجی آباد پارس جمع آوری شده و به کتابخانه دانشگاه آزاد همدان اهداء شده است.
 

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد همدان از سال 83 نخستین گروه باستان شناسی را تشکیل داده و در 20 واحد ارائه می شود به طوری که 10 واحد طراحی و طبقه بندی سفال را آموزش می بینند.
 

آثار باستان شناسی دکتر آذرنوش جمع آوری می شود
سعید جامه بزرگ، رئیس دانشگاه آزاد همدان نیزگفت: آثار باستان شناسی دکتر آذرنوش با همکاری میراث فرهنگی استان جمع آوری و به صورت مکتوب به تحریر نگارش در می آید.
 

وی افزود: با توجه به توسعه رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد جمع آوری این آثار و کتابخانه دکتر آذرنوش منبع مفیدی برای دانشجویان می شود.
 

وی با اشاره به سالروز تاسیس دانشگاه آزاد در (31 اردیبهشت)، افزود: به همین مناسبت از دو نفر فرهیخته دانشگاه آزاد همدان در سطح کشور تجلیل به عمل می آید.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 369291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha