پرداخت زکات، فقر را از جامعه پاک می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان با تاکید بر تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: پرداخت زکات، فقر را از جامعه پاک می کند.

حجت الاسلام غلامحسین رنجبر، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: پرداخت زکات باعث از بین رفتن فقر از جامعه اسلامی شده و این فریضه الهی به اندازه‌ای مهم است که خداوند آمرزش برخی از گناهان را در طرفداری و دستگیری از فقرا قرار داده است.


وی ادامه داد: زکات در دین مبین اسلام اهمیت و جایگاه والایی دارد و باید در ترویج و نهادینه کردن این فریضه مهم  تلاش کنیم.


وی با بیان اینکه فرهنگ سازی پرداخت زکات دربین آحاد جامعه ضروری است، افزود: مردم باید از منفعت پرداخت زکات آگاه شوند چرا که زکات یکی از واجباتی است که سبب تطهیر و پاکی مال می‌شود.

 

حجت الاسلام رنجبر افزود: تمامی افراد جامعه از مسئولان گرفته تا سایر آحاد جامعه اسلامی باید در اجرای امر زکات تلاش کنند و  به اندازه توان خود به عنوان زکات مستحبی هم که باشد، سهیم شوند.


رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین و اجرایی کردن راهکارهای تشویقی  می‌تواند تاثیر چشمگیری در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه داشته باشد و در حقیقت با پرداخت زکات، فاصله طبقاتی در جامعه کاهش می یابد.


وی افزود: پرداخت زکات در استان اصفهان رشد خوبی داشته است و از 750 میلیون ریال در سال 86 به 93 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 369433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha