قربانیان حوادث تروریستی در ایران=16500 نفر

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون بیش از 32 سال می‌گذرد و طی این مدت بیش از 16 هزار و 500 نفر از شهروندان ایران بر اثر وقوع حوادث تروریستی شهید یا جانباز شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدروح‌الله لطیفی رستمی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره انجمن دفاع از قربانیان حوادث تروریستی ایران و خاورمیانه با بیان این مطلب گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از 16 هزار نفر از شهروندان غیرمسلح و غیرنظامی ایران در جریان حوادث تروریستی قربانی شده‌اند.


وی که به مناسبت در پیش بودن کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه سخن می‌گفت، افزود: این آمار نشان‌دهنده اوج کیفی و کمی حملات تروریستی علیه مردم ایران است.

 

رستمی با اعلام اینکه تشکل متبوع وی قصد دارد تا به منظور معرفی قربانیان و جنایات تروریستی نمایشگاهی را در حایشه کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه برگزار کند، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده قصد داریم در سال 90 حداقل 11 مجلد 800 صفحه‌ای از دایره‌المعارف شهدای ترور کشور را تألیف کنیم؛ البته باید متذکر شوم که هدف اصلی از انجام این فعالیت‌ها جلوگیری از تکرار چنین حوادثی است.

 

عضو هیئت‌مدیره انجمن دفاع از قربانیان حوادث تروریستی ایران و خاورمیانه تأکید کرد: انجمن قصد دارد تا به صورت تخصصی در حاشیه کنفرانس، نمایشگاهی را در رابطه با فعالیت‌های انجمن، معرفی اعضا و قربانیان حوادث تروریستی و معرفی جنایت‌های تروریستی رخ داده در ایران برگزار کند که متأسفانه به دلیل کوچک بودن فضای غرفه در نظر گرفته شده برای انجمن مجبور هستیم تا فعالیت محدودی داشته باشیم اما در کل قصد داریم تا از طریق انتشار عکس، پوستر و سایر اسناد مربوط به قربانیان و حوادث تروریستی در حاشیه این کنفرانس حضور پیدا کنیم.

 

بنا بر گزارش کنفرانس بین‌المللی ائتلاف‌ جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه، در حاشیه کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه علاوه بر این نمایشگاه، سه نمایشگاه عکس، کاریکاتور و پوستر با موضوعات مربوط به کنفرانس برپا خواهد شد.

 

کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه با حضور بیش از 1000 نفر از اندیشمندان سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی و خارجی روزهای 24 و 25 اردیبهشت در تهران -سالن اجلاس سران- برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 36956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha