ثبت نام 25هزار نفر از مردم استان یزد در طرح بیمه سلامت

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: از ابتدای آغاز طرح بیمه سلامت در کشور تاکنون 25 هزار نفر از مردم استان یزد در این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ظهر امروز (31 اردیبهشت) در نشست خبری طرح تحول نظام سلامت که با حضور اصحاب رسانه استان در محل سالن جلسات دانشگاه شهید صدوقی(ره) استان یزد برگزار شد گفت: از ابتدای آغاز طرح سلامت در کشور تا صبح امروز 25 هزار نفر از مردم استان یزد در این طرح ثبت نام کرده اند.


وی افزود: بیشترین میزان ثبت نام کنندگان مربوط به شهرستان یزد با 17 هزار نفر و کمترین میزان مربوط به شهرستان خاتم با 85 نفر است.


دلیجانی با اشاره به مزایای دفترچه روستایی در این طرح گفت: مهم ترین دلیل استقبال پایین مردم در بعضی از شهرستان ها و روستاهای استان مزایای بالای دفترچه های روستایی نسبت به سایر دفترچه هاست.


وی با بیان اینکه تاکنون حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر در کشور در این طرح ثبت نام کرده اند تصریح کرد: مرحله توزیع دفترچه بیمه سلامت از شنبه 3 خرداد به صورت هماهنگ در کل کشور آغاز می شود.


دلیجانی با اشاره به اطلاع رسانی به ثبت نام کنندگان از طریق پیامک جهت دریافت دفترچه گفت: ثبت نام کنندگان باید با دردست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت در یافت دفترچه به مکان ها مشخص شده در پیامک مراجعه کنند.


وی آخرین مهلت ثبت نام در این طرح را 15 خرداد سال جاری اعلام کرد و افزود:مراجعه کنندگان در این طرح به محض ثبت نام می توانند با دریافت گواهی از خدمات طرح بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی استفاده کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت مانند سایر دفترچه های بیمه ای در مراکز خصوص و دولتی قابل استفاده هستند گفت: از اجرای این طرح تاکنون 750 نفر از خدمات بیمه سلامت در بیمارستان های استان بهره مند شده اند.


وی با اشاره به نظارت این سازمان بر اجرای درست این طرح در بیمارستان های استان گفت: بازرسانی جهت این امر در بیمارستان های استان مستقر شده اند و تاکنون هیچ گزارشی از تخلف به دفتر بیمه سلامت استان ارسال نشده است.


دلیجانی بر لزوم اطلاع رسانی این طرح از سوی رسانه ها به مردم تاکید کرد و افزود: زحمات دولت تدبیر و امید در اجرای این طرح باید به اطلاع مردم برسد تا مردم بدانند منابع حاصل از انصراف یارانه ها در چه راه هایی هزینه می شود.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 369606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha