امروز دنیا دست نیاز به طرف اسلام دراز کرده است

خبرگزاری شبستان: مسئول ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور، گفت: امروز دنیا گرفتار مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بسیاری شده و دانسته است که تنها راه نجات خود اسلام آوردن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، مسئول ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور، پیش از ظهر امروز (1 خرداد) در کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله میرزا علی اکبر مشکینی (ره)، اظهار کرد: آینده از آن اسلام است و خود قرآن نیز مژده این تحقق را به مسلمان جهان داده است.


وی، با اشاره به ضرورت تقویت حوزه ها و نوسازی کتب و متون درسی ارائه شده در حوزه های علمیه، افزود: طلاب ما باید به فضیلت آراسته شده و فرهنگ اهل بیت(ع) را به دنیا بشناسانند.


حجت الاسلام قاضی عسگر، سامان دادن به امور مردم، ارائه راهکارهای دینی برای مقابله با فقر و بیکاری و اداره کردن زندگی طلاب را ضروری دانست و گفت: ما به برکت حضور روحانیت در این کشور شاهد افتخارات بسیاری بوده و در تحولات بین المللی نقش تاثیرگذاری داریم بطوری که اخضر ابراهیمی بعد از استعفای خود در مصاحبه اختصاصی عنوان کرده است که اگر دنیا به طرح ایران گوش داده و عمل می کرد بحران سوریه خیلی قبل تر از این ها حل شده بود.


آیت الله مشکینی (ره) با افکار نورانی خود سعی در جذب جوانان داشت

مسئول ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور، با اعلام اینکه آنچه که ما در وجود این روحانی واصل به الله می بینیم همان‌هایی است که اسلام از ما می خواهد، افزود: آیت الله مشکینی (ره) نظام جدیدی را برای تاسیس حوزه ها داشت و در شیوه اخذ و خرج وجوهات ایده های جالبی مطرح می کرد و همیشه سعی می کرد با افکار نورانی خود به شکلی که حساسیت زا نباشد جوانان را جذب اسلام و روحانیت کند.


وی، تصریح کرد: آیت الله مشکینی (ره) همیشه نگران آینده بود و می گفت روحانیت نباید گرفتار مادیات و امور دنیوی شود چرا که دشمن در کمین روحانیت نشسته و سعی دارد شخصیت های علمی، دینی و فقهی را به مادیات و امور دنیوی گرایش دهد.


حجت الاسلام قاضی عسگر، با اشاره به این مطلب که آیت الله مشکینی (ره) یکی از شخصیت های بود که به معنای کامل کلمه به دنبال تحقق اهداف و نیات اسلام و پیامبران بود، متذکر شد: درس اخلاق آن بزرگوار گیرا و اثرگذار بود چرا که به گفته خود در هیچ جایی نمی بینیم که به گفته های خود عمل نکرده باشد. بر این اصل معتقد بود که عالم بی عمل نمی تواند روح و جان مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد.


وی، با اشاره به افتخار همنشینی و شاگردی خود با آیت الله مشکینی (ره) از سال 1349، بیان کرد: انفاس قدسیه این عالم مسمومیت ها و آفت های دنیوی را از روح و جان شاگردان و شنوندگان درس های اخلاق او بیرون می آورد و با تواضع و فروتنی، طلبه پرور بود به طوریکه مقام معظم رهبری نیز توجه و نگاه ویژه ای به این عالم وارسته داشت.


دفاع از حقوق مردم اصلی است که موجب ممتاز بودن روحانیت شده است

مسئول ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا شرایط امروز جامعه ما را از شخصیت های ممتاز مانند آیت الله مشکینی جدا نکند، عنوان کرد: برای حوزه های علمیه عیب و مزموم شمرده می شود که هزاران نفر در آن مشغول تحصیل باشند ولی تعداد معدودی از آنها شخصیت های همچون مطهری و آیت الله مشکینی باشد.


این مقام مسئول، در پایان سخنان خود، گفت: بهره برداری کامل از ظرفیت نماز جمعه و جماعت در جامعه را ضروری بیان می کرد و نگران کتاب های حوزه بود و بازنگری و بروز بودن این کتب حوزه را نیاز اساسی دانسته و خود نیز پیش قدم در این امر بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 369840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha