تفسیر قرآن و نهج البلاغه شناسی آیت الله مشگینی بی نظیر بود

خبرگزاری شبستان: استاد دانشگاه تهران و مدرس حوزه علمیه گفت: قرآن شناسی، نهج البلاغه شناسی و تفسیر آیت الله مشگینی در همه ابعاد بی نظیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید فخر الدین موسوی ننه کران استاد دانشگاه تهران و مدرس حوزه علمیه عصرامروز( 1 خرداد) در کنگره بزرگداشت آیت الله مشگینی در اردبیل، اظهار داشت: آیت الله مشگینی در دوران طاغوت جزو پیشگامان نهضت اسلامی بود.


وی، در ادامه به فصاحت و بلاغت قرآن کریم اشاره کرد و روایتی را از پیامبر(ص) در خصوص اقدامات و کارهای عرب جاهل برای زیر سوال بردن فصاحت و بلاغت قران کریم و جواب پیامبر(ص) در این باره، بیان کرد.


آیت الله موسوی ننه کرانی ادامه داد: آنهایی که قران شناس و نهج البلاغه شناس هستند قدردان اینگونه روایات و داستان ها هستند و ایت الله مشگینی نیز یکی از این شخصیت ها بود که به احادیث و روایات بهای بسیاری می داد.


مؤسس کانون تحقیقاتی – حقوقی نسیم حکمت، اضافه کرد: آیت الله مشگینی در طول عمر با برکت خود موسسه الهادی را تاسیس و برای مدت 4 دوره ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت ولی در طی این سال ها حتی دقیقه ای از تواضع و فروتنی خود با توجه به جایگاه و مرتبه بالای خود، نکاسته بود.


رئیس سابق دیوان عالی کشور، تصریح کرد: ما همیشه بعد از فقدان و از دست دادن شخصیتی متوجه می شویم که آن بزرگوار چگونه شخصیتی داشته و که بوده است و آیت الله مشگینی نیز از جمله شخصیت هایی بود که در گمنامی به سر برده است و ما نتوانسته ایم به طور شایسته از این نعمت بهره مند شویم.


این استاد دانشگاه تهران و مدرس حوزه علمیه، با بیان اینکه آیت الله مشگینی در طول عمر خود تالیفات و شاگردان بسیاری داشته اند، خاطر نشان کرد: تفسیر روان این عالم وارسته گواه سخنان بنده است.


کنگره ایت الله مشگینی رویداد عظیم فرهنگی در استان اردبیل است


در ادامه این مراسم سید ناصر اسحاقی دبیر کنگره آیت الله مشگینی در سخنانی با اعلام اینکه برگزاری این کنگره در دی ماه سال 91 توسط شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است، گفت: برگزاری کنگره ایت الله مشگینی یک رویداد عظیم فرهنگی در استان اردبیل به شمار می رود.


اسحاقی، برگزاری کنگره بزرگداشت ایت الله مشگینی در شهر قم را یادآور شد و گفت: مقرر شده بود که یک هفته بعد از برگزاری کنگره در شهر قم، در استان اردبیل نیز برگزار شود که ما امروز شاهد برگزاری این کنگره هستیم.


گفتنی است؛ در این کنگره از کتاب "زندگی و مبارزات آیت الله مشگینی " که به قلم نویسنده اردبیلی علی درازی گردآوری و تالیف شده بود، رونمایی شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 369926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha