معنای اقتصاد مقاومتی رشد در شرایط سخت است

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای محدود شدن نیست بلکه به معنای رشد در شرایط سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)استان ایلام، صبح امروز(5 خرداد) در همایش بسیج سازندگی در این استان، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی و همگانی در جامعه تبدیل شود.

وی، با بیان اینکه معنای اقتصاد مقاومتی حصار کشیدن دور کشور و یک منطقه نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که به یک ملت این امکان را می دهد تا حتی در شرایط سخت و فشار هم بتوان رشد کرده و به توسعه رسید.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)استان ایلام، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های داخلی راه توسعه اقتصادی کشور است، ابراز کرد: علاج اقتصاد را در خارج از مرزها نمی توان جستجو کرد و باید به توان داخلی خود و مردم تکیه کنیم.


سردار حسینی، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی دارای الزاماتی است که از آن جمله می توان به تقویت فرهنگ تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مردمی کردن و استفاده از توان مردم، توانمندسازی و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد که باید این الزامات را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی را رعایت کرد.


وی، با بیان اینکه باید شرایط را برای حضور مردم در صحنه اقتصاد فراهم کرد تا مشکل بیکاری در جامعه رفع شود، گفت: باید برخی علل و عوامل و انگیزه های اقتصادی و یا سیاسی که مانع پیشرفت اقتصاد کشور می شود از جمله رانت خواری و پارتی بازی مبارزه کرد.


فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)استان ایلام، در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، تصریح کرد: بسیج سازندگی در قالب اقشار مختلف بسیج این آمادگی را دارد تا برای تحقق فرامین رهبری در حد وسع خود تلاش کند.


سردار حسینی، یادآور شد: سپاه نمره قابل قبولی در بحث سازندگی و عمران داشته است اما انتظار می‌رود که دستگاه های مربوطه در بحث مالی و در راستای ایجاد اشتغال و کار آفرینی به بسیج در این زمینه کمک کنند.


وی، با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگی در استان ایلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که این ظرفیت ها را شکوفا کرده و با ایجاد زمینه اشتغال در راستای رفع بیکاری و توسعه اقتصادی جامعه کوشید.


گفتنی است، در این همایش معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، فرماندارایلام، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان و اقشار مختلف فعال در طرح بسیج اقتصادی حضور داشتند.


نمایشگاهی از دستاوردها و اقدامات بسیج سازندگی در استان در حاشیه این همایش برپا شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 371086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha