برگزاری 7برنامه محوری با حضور مسئولان کشوری در رشت

خبرگزاری شبستان: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری هفت برنامه محوری با حضور مسئولان کشوری به مناسبت گرامیداست سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) وقیام 15 خرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مجتبی اشجری، ریس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در دومین نشست کمیته مراسم و تبلیغات ستاد بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که امروز (7خرداد)در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که توانست دیانت را با سیاست پیوند زند و حکومت انقلاب اسلامی را پایه گذاری کند.
 

وی با بیان اینکه 15 خرداد سال 1342 نقطه عطف و سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی بود افزود: در 15 خرداد سال 1342 با رهبری امام خمینی(ره)، سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی بود و این نهضت در سال 1357 با وحدت مردم در 22 بهمن نتیجه داد  و امام توانست باعث رسوایی افراد غیرمذهبی و دشمنان اسلام و وحدت مسلمانان شود.
 

حجت السلام اشجری به زمان ارتحال امام وتبلیغات رسانه‌های بیگانگان برعلیه ایران اشاره کرد و گفت: در زمانی که امام(ره) به دیار باقی شتافت، رسانه‌های بیگانه بر علیه ایران جملات وکلماتی را بیان می‌کردند و می‌گفتند با رحلت امام (ره) شکاف بزرگی در سیستم سیاسی و امنیتی ایران به وجود خواهد آمد و یا بنی صدر به کشور باز خواهد گشت و ... از جمله جملاتی بود که دشمنان ایران با رحلت امام علیه ایران در رسانه‌ها اعلام می‌کردند.
 

وی تصریح کرد: با تدبیرخبرگان رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای بلافاصله به عنوان رهبر انقلاب انتخاب و نقشه شوم دشمنان را نقش برآب ساختند.
 

این مقام مسئول افزود: این ایام فرصت بسیار مناسبی است که آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و دوران رحلت امام(ره) که انقلاب در چه وضعیتی قرار داشت و چگونه توانست در برابرهجمه‌های دشمنان بایست را برای قشر جوان و مردم توجیح کنیم.
 

وی به ویژه برنامه‌های ارتحال امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: 7 برنامه محوری در مرکز استان با حضورمسئولین کشوری برگزار می شود.
 

حجت الاسلام اشجری افزود: دو برنامه صبح 13 و 14 خرداد در مصلی رشت با سخنرانی آیت الله بوشهری، رئیس حوزه های علمیه کشورو آیت الله رئیسی، معاون قوه قضایه در مصلی رشت برگزارخواهد شد و نیز دومراسم ویژه بعداز نماز مغرب و عشاء در حسینیه ابالفضل (ع)، ( شهدای گمنام رشت ) و همچنین دومراسم در مزار روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی برگزار خواهد شد.
 

وی در ادامه به شخصیت و مزار روحانی شهید گیلان، میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: مزار میرزا نماد استان گیلان است میرزا کوچک در زمان طاغوت توانست با مبارزات خود هویت ایران و گیلان را حفظ کند که متاسفانه مزار این روحانی بزرگ آنطور که شایسته این روحانی شهید است ساماندهی نشده است.
 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه گیلان، استان گردشگرپذیری است و مزار میرزا می‌تواند به منطقه گردشگر پذیر تبدیل شود، تاکید کرد: مزار این روحانی شهید می‌تواند با مدیریت مسئولان ارشد استان به مکان گردشگری و فرهنگی تبدیل شود وباید جنبه‌های تاریخی این مکان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 

این مقام مسئول افزود: با نورافشانی، ایجاد مکان‌های فرهنگی وساماندهی مکان روحانی شهید و مبارز گیلان می‌توان باعث رغبت گردشگران به این مکان شد که متاسفانه با کم کاری مسئولین ذی ربط این مکان آنطور که شایسته این روحانی مبارز گیلانی است مورد توجه قرار نگرفته است.
 

وصیت نامه امام خمینی (ره) راهگشای آیندگان است 
در ادامه این مراسم حسینی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: باید با انتشار وصیت نامه امام (ره) قشر جوان را بیش ازپیش با این شخصیت بزرگ آشنا کنیم چراکه وصیت نامه امام (ره)راهگشای برای آیندگان است. 

  
وی به شوق و اشتیاق مردم به رفتن مرقد امام (ره)در زمان ارتحالش اشاره کرد و گفت: برخی از افراد شوق و اشتیاق بسیاری برای رفتن به مرقد امام در زمان ارتحال معمار کبیر انقلاب دارندکه این نشان ازعدالت محوری و شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) است.
 

حسینی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 15 هزار گیلانی در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مرقد امام (ره)حضور داشته باشند.

 

گفتنی است، در پایان هر یک از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهادات خود را در خصوص اجرای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را بیان کردند.

پایان پیام /

 

کد خبر 371457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha