آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در ۱۳پایگاه

خبرگزاری شبستان: طرح سنجش سلامت 16 هزار و 859 نوآموز بدو ورود به دبستان در 13 پایگاه سنجش در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش؛ سیدمحمد لنگری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این مراسم گفت: بر اساس آمار جهانی بین 10 تا 15 درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی و ناتوانی های رشدی هستند که شناسایی به موقع این کودکان نه تنها از بروز معلولیت ها جلوگیری می کند بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنها نیز موثر است.

 وی، هدف از اجرای این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان دانست و افزود: این طرح در دو مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می شود و برای تمام نوآموزان، شناسنامه سلامت که ضروری ترین مدرک برای ثبت نام در پایه اول است صادر می شود.

 لنگری اظهار داشت: در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری، آمادگی تحصیلی، وضعیت ایمن سازی و واکسیناسیون، معاینه های جلدی، دهان و دندان و پایش رشدی اندازه گیری می شود.

 وی با اشاره به اجرای این طرح افزود: از 13پایگاهی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده یک پایگاه ویژه مناطق عشایری و کمتر توسعه یافته اختصاص یافته است.

 وی با بیان این که پیش بینی می شود 16 هزار و 859نوآموز در این طرح شرکت کنند، تصریح کرد: پوشش این طرح در سال گذشته 98 درصد بود که امیدواریم امسال این میزان بیشتر شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: اولیا با مراجعه به مدارس ابتدایی و عرضه مدارک لازم می توانند نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام و طبق برنامه زمانبندی شده به پایگاه ها مراجعه کنند.

 نعمتی تاکید کرد: ارزیابی نوآموزان در این طرح نیازمند برخورداری آنها از شرایط روانی و جسمانی مناسب است، بنابراین صرف صبحانه از سوی نوآموزان و ایجاد محیطی بدون استرس و نگرانی برای آنها از سوی والدین ضروری است.

 وی هزینه پرداختی هر یک از نوآموزان در این طرح را 100 هزار ریال ذکر کرد و ادامه داد: دانش آموزانی که به اختلالات بینایی، شنوایی یا آمادگی تحصیلی مشکوک هستند به مرحله تخصصی ارجاع داده می شوند.

 وی با بیان این که 100 نفر عوامل اجرایی امسال در این طرح مشارکت دارند، افزود: ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی با نظر آزمون گران آموزش و پرورش استثنایی به شکل رایگان و با برنامه ریزی انجام می شود.

 پایان پیام/

کد خبر 371667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha