810 روستای استان اردبیل از طرح هادی بهره مند شده اند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 810 روستای بالای 20 خانوار استان اردبیل از طرح هادی بهره مند شده اند که این تعداد 80 درصد روستاها را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، احمد حاج علیزاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل عصر امروز( 8 خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه اظهار داشت: یک هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد در 810 مورد آن طرح هادی اجرا می شود.


وی، با بیان اینکه براساس میانگین شکوری نیز 80 درصد روستاهای کشور از طرح هادی بهره مند هستند، افزود: طبق ارزیابی های فنی از اجرای طرح هادی در کشور، استان اردبیل رتبه نخست بخش فنی در این حوزه را کسب کرده است که این نشان از تلاش شبانه روزی مجموعه بنیاد مسکن استان دارد.


حاج علیزاده، با اعلام اینکه تاکنون 331 روستای بالای 20 خانوار به طور یک صد درصدی از طرح هادی بهره مند شده و در بقیقه نیز در حال اجرا است، ادامه داد: 36 درصد جمعیت استان اردبیل روستایی هستند و این نشانگر این مهم است که طرح های روستایی در اردبیل باید پیشتاز بقیه طرح های اجرایی باشد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل، با اشاره به برگزاری اولین همایش توسعه پایدار کالبدی – فضایی در استان اردبیل طی روزهای دوم و سوم تیرماه، خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای استان است که هم برگزار کننده همایش بوده و هم به عنوان پایلوت برای اجرای ایده های مطرح شده در این همایش باشد.


این مقام مسئول، با بیان اینکه استان اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب می تواند بسترهای توریسم روستایی را در خود ایجاد کند، تصریح کرد: اساتید طراز اول از دانشگاه های ملی و آزاد سراسر کشور در این همایش به ارائه مقاله خواهند پرداخت که در پایان این همایش بیانیه توسعه پایدار منتشر می شود.


حاج علیزاده، با تاکید بر این نکته که تلاش می کنیم این همایش به نحو احسن و باکیفیت عالی برگزار شود، تصریح کرد:برگزاری نمایشگاه و ارائه فعالیت ها و دستاوردهای کسب شده توسط بنیاد مسکن استان از دیگر بخش های جنبی این همایش عظیم و ملی است.


مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل، در پایان سخنان خود، برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای معرفی روستاهای استان اردبیل و ظرفیت ها و قابلیت های آنها بیان کرد و گفت: این همایش در سه محور برگزار می شود که اهمیت اجرای طرح هادی و مقاوم سازی ها و بهسازی های مساکن روستایی از جمله بخش های مهم این همایش است.


پایان پیام/
 

کد خبر 371786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha