امسال 82 کشور به دعوت کمیته فنی مسابقات قرآن، پاسخ داده اند

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته فنی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: امسال 82 کشور به دعوت مسابقات قرآن پاسخ داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام میریان، مسئول کمیته فنی مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: وظیفه ذاتی کارگروه دعوت این کمیته، رصد و دعوت از قاریان، حافظان و متسابقین در سراسر جهان اسلام است که این کار از سال گذشته به عنوان اولین فعالیت این کمیته شروع شد. امسال تعداد کشور هایی که از آن ها دعوت به عمل آمده و پاسخ داده اند، جهش قابل توجهی داشته است.
وی افزود: از میان کشور هایی که برای حضور در این دوره از مسابقات رصد شده اند، 82 کشور به دعوت این کمیته برای حضور در این دوره از مسابقات پاسخ داده اند که از میان این 82 کشور، نمایندگان 75 کشور از لحاظ سطح توانایی تأیید شده و 7 کشور دیگر از این نظر توانایی شرکت در این دوره از مسابقات را نداشته اند. این 75 کشور با ارزیابی های دقیق مسئولین برگزاری مسابقات انتخاب شده اند که برای همگی مجوز حضور و ویزا صادر و بلیط برایشان ارسال شده است، اما در نهایت نمایندگان 70 کشور حاضر شده اند که آن 5 کشور دیگر یا قبل از مسابقات از حضور انصراف داده اند یا اینکه در راه مسابقات ماندند و نتوانستند شرکت کنند و به کشور های خود بازگشتند.


رئیس کمیته فنی این دوره از مسابقات در تشریح دیگر وظایف کارگروه دعوت ادامه داد: وظیفه دیگر این کارگروه، دعوت از داوران برای شرکت در این مسابقات است که البته کار بسیار سخت و دشواری است، چرا که باید توان و سطح داوران سنجیده و سپس از آن ها دعوت شود و سختی کار آن جاست که ممکن است به این دعوت پاسخ ندهند.
میریان خاطر نشان کرد: در این بخش هم کار خوبی انجام شده است و داوران توانمندی از کشور های اسلامی در این دوره از مسابقات حاضر شده اند.


پایان پیام/

 

کد خبر 371895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha