تفاوت نژادی و فرهنگی متسابقین مهم نیست چرا که زبان مشترک آنها قرآن است

خبرگزاری شبستان: صوفیانی مواشانوی گفت: قرآن‌دوستان و قرآن‌باوران در مدت برگزاری مسابقات با هم به تبادل نظر می‌پردازند و با وجود اختلاف فرهنگ‌ها و زبان‌ها با هم به زبان قرآنی سخن می گویند.

صوفیانی مواشانوی، نماینده کشور زیمبابوه در رشته قرائت سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: قرآن مثل دکوری است برای مسلمانان جهانT اگر مسلمانان جهان دستورات این کتاب آسمانی را در زندگی در پیش بگیرند و آن را در ابعاد مختلف زندگی اجرایی کنند وحدت و اتحاد در میان‌شان قوت بیشتری می‌یابد.

مواشانوی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را محلی برای تجمع علاقه‌مندان به قرآن دانست و گفت: قرآن‌دوستان و قرآن‌باوران در یک رقابت سالم و در جمعی صمیمی در مدت برگزاری مسابقات با هم به تبادل نظر می‌پردازند و با وجود اختلاف فرهنگ‌ها و زبان‌ها با هم به زبان قرآنی سخن می‌گویند.

وی اذعان داشت: داشتن زبان مشترکی مانند زبان قرآنی و جمعی از 70 کشور جهان خود نشانه بارز اتحاد و یکپارچگی است.

نماینده کشور زیمبابوه در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه آموزش قرآن در کشور زیمبابوه مدارس اسلامی وجود دارد که علاقه‌مندان به آموزش قرآن با حضور در این مدارس قرآن را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در یک خانواده مسلمان به دنیا آمده است، گفت: 9 ساله بودم که فراگیری قرآن را شروع کردم و در مدت کوتاهی قرائت این کتاب آسمانی را فرا گرفتم. هم‌اکنون 38 سال دارم در آموزشگاه به قرآن‌آموزان درس می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه در سال 2009 در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران شرکت کرده است، گفت: به جرأت می‌توان گفت سطح این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بالاتر رفته و نحوه برگزاری این رقابت‌ها هم با شکل قوی‌تری و نظم بیشتری از گذشته اجرایی می‌شود.

شایان ذکر است، کشور زیمبابوه 12 میلیون جمعیت دارد که از این تعداد تنها 5 درصد را مسلمین به خود اختصاص داده‌اند.

 

کد خبر 372143

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha